تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
کد خبر : 9108

مریم جهان‌نجاتی: قهرمانی آسیا در دستمان بود/ تغییر سبک فوتبال زنان ایران زمان‌بر است

مریم جهان‌نجاتی: قهرمانی آسیا در دستمان بود/ تغییر سبک فوتبال زنان ایران زمان‌بر است

به گزارش ایسنا، تیم فوتبال زنان شهرداری سیرجان که برای اولین بار در تورنمنتی بین‌المللی شرکت  کرده بود، با دو پیروزی مقابل بنیادکار ازبکستان و گوکولام هند و شکست مقابل امان کلاب اردن به عنوان نایب قهرمانی جام باشگاه‌های  آسیا رسید.   مریم جهان‌نجاتی در مورد دومین دوره جام باشگاه‌ها به ایسنا گفت: مسابقات از

به گزارش ایسنا، تیم فوتبال زنان شهرداری سیرجان که برای اولین بار در تورنمنتی بین‌المللی شرکت  کرده بود، با دو پیروزی مقابل بنیادکار ازبکستان و گوکولام هند و شکست مقابل امان کلاب اردن به عنوان نایب قهرمانی جام باشگاه‌های  آسیا رسید.  

مریم جهان‌نجاتی در مورد دومین دوره جام باشگاه‌ها به ایسنا گفت: مسابقات از سطح کیفی بسیار بالایی برخوردار بود و رقبای سرسختی از باشگاه‌های بزرگ شرکت کرده بودند. باشگاه بنیادکار چندین سال است  که به عنوان رقیبی قدرتمند در لیگ  قهرمانان مردان شرکت می‌کند. تیم زنان این باشگاه هم تجربه و اعزام‌های بین‌المللی زیادی دارد، از هشت ملی‌پوش در ترکیب خود استفاده می‌کند و واقعا بازی خوبی را به نمایش گذاشت. تیم گوکولام هند هم تعداد زیادی ملی‌پوش و چند لژیونر از کشورهای غنا، پورتوریکو و میانمار داشت. تیم امان هم از  چند لژیونر مراکشی و الجرایزی و همچنین ۱۳ ملی‌پوش استفاده ‌می‌کرد. حضور این لژیونرها کار را بسیار سخت کرده بود و سطح فوتبالشان  فرق داشت.

او در ادامه افزود: میانگین سنی تیم ما ۲۰ سال بود. زینب عباسپور که دفاع وسط من در این سه بازی بود، هیچ سابقه‌ای در لیگ برتر ایران ندارد و فقط یک دوره در لیگ دسته یک بازی کرده است. خیلی از بازیکنان من در این تورنمنت اولین مسابقه بین‌المللی‌شان را تجربه کردند اما ثابت کردیم که می‌توانیم از پتانسیل‌هایمان بالاترین بهره را ببریم. تقریبا دو سوم ترکیب تیم سیرجانی بود که بازیکنان جوان و جویای نامی هستند. یکی از مهمترین دلایل کسب این عنوان و درخشش در مسابقات جندگی، تلاش و همدلی تیم بود.   

جهان‌نجاتی به شکست مقابل امان اشاره و بیان کرد: متاسفانه در بازی  مقابل امان چند بازیکن کلیدی خود را به دلیل مصدومیت نداشتیم و بازیکنان جایگزین هم بسیار جوان‌تر و کم‌تجربه‌تر بودند. شرایط استادیوم، تشویق ۹۰ دقیقه‌ای تماشاگران امان و بارندگی هم روی تیم ما تاثیر داشت. ما از نظر امتیازی با امان برابر بودیم و خوش‌شانس بودند. در هر صورت می‌خواستیم گام بلندی در آسیا برداریم و افتخار فوتبال زنان شویم. فکر می‌کنم با این عنوان در تاریخ فوتبال زنان کشور ثبت شدیم.  

او در مورد اینکه گفته می‌شود بازیکنان ایران تکنیک خوبی دارند اما در بخش تیمی ضعیف عمل می‌کنند، بیان کرد: برای داشتن ساختاری خوب و انجام کارهای تیمی متعدد به سال‌ها زمان نیاز است تا سبک فوتبال زنان را تغییر بدهیم. ما بدعت‌گذار این تغییر سبک هستیم تا کارهای تیمی بیشتری در بخش زنان انجام بدهیم. تیم ما آغاز کننده بود و گل‌هایمان در جام باشگاه‌ها هم بر اساس تاکتیک تیمی به ثمر رسید.

جهان‌نجاتی با بیان اینکه «با برنامه ریزی دقیق در جام باشگاه‌ها شرکت کردیم و کار بزرگی انجام دادیم،» ادامه داد: هیچ کدام از تیم‌های ملی ما نتوانسته بودند، تیم ملی ازبکستان و هند را شکست بدهند. فکر می‌کنم ما با شکست این تیم‌ها نمایی جدیدی از فوتبال زنان را نشان دادیم و الگویی شدیم که اگر بخواهیم، توانایی شکست تیم‌های بزرگ را داریم و سطح خود را در آسیا تغییر بدهیم. قهرمانی در دست ما بود اما آن را از دست دادیم. با این حال عنوان نایب قهرمانی اتفاق بزرگی بود. از نتیجه راضی هستم و از فردا تلاش می‌کنیم تا با قدرت پیش برویم و برای سال‌های آینده آماده شویم.

سرمربی شهرداری سیرجان در ادامه بیان کرد: دولت‌ها همیشه میلیاردها تومان برای ایجاد شادی و شعف ملی هزینه می‌کنند اما تیم ما که در فضای مجازی از آن با عنوان  شهرداری ایران یاد می‌کنند، موجی اجتماعی به راه انداخت که زنان ایرانی می‌توانند با وجود شرایط خاصی که دارند با شجاعت و شهامت در میدان‌های بزرگ جنگندگی کنند و شادی و غرور ملی را به دختران هدیه بدهند.

انتهای پیام 

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.