تاریخ انتشار : جمعه ۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
کد خبر : 10920

مرگ ده‌ها تن در حادثه حریق در یک کشتی مسافربریِ بنگلادش

مرگ ده‌ها تن در حادثه حریق در یک کشتی مسافربریِ بنگلادش

به گزارش ایسنا،‌ این حادثه بامداد امروز (جمعه) در نزدیکی شهر “جلوکاتی” در حدود ۲۵۰ کیلومتری جنوب داکا، پایتخت روی داد و بنابر اعلام پلیس، کشتی سه طبقه «اوبیجان ۱۰» مملو از جمعیت و در وسط رودخانه در حال حرکت بود. بنابر گزارش‌ها، این کشتی احتمالا حامل ۵۰۰ سرنشین بوده است. معین‌الاسلام، رئیس پلیس منطقه

به گزارش ایسنا،‌ این حادثه بامداد امروز (جمعه) در نزدیکی شهر “جلوکاتی” در حدود ۲۵۰ کیلومتری جنوب داکا، پایتخت روی داد و بنابر اعلام پلیس، کشتی سه طبقه «اوبیجان ۱۰» مملو از جمعیت و در وسط رودخانه در حال حرکت بود.

بنابر گزارش‌ها، این کشتی احتمالا حامل ۵۰۰ سرنشین بوده است.

معین‌الاسلام، رئیس پلیس منطقه گفت: کشتی در وسط رودخانه آتش گرفت و تاکنون ۳۲ جسد را پیدا کرده‌ایم هرچند تعداد کشته‌ها ممکن است افزایش یابد.

وی افزود: بیشتر قربانیان در اثر آتش سوزی جان خود را از دست دادند و تعدادی نیز پس از پریدن به داخل رودخانه غرق شدند.

معین‌الاسلام همچنین خاطر کرد: احتمالا حریق از موتورخانه آغاز شده و سپس به سایر قسمت‌های کشتیِ مملو از مردمی که از داکا به خانه بازمی‌گشتند، سرایت کرده است.

در کشور کم‌ارتفاع بنگلادش رودخانه‌های زیادی وجود دارد و پیش از این نیز بارها حوادث مرگبار مشابهی در کشتی‌های مملو از جمعیت روی داده است.

به گزارش الجزیره، کارشناسان تا کنون بارها هشدار داده‌اند که در این کشور ۱۷۰ میلیون نفری، استانداردهای نگهداری و ایمنی کشتی‌های اشباع از جمعیت، بسیار پایین است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.