تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۳:۳۳
کد خبر : 7595

مدیرعامل فارس: خیلی ها رسانه را ابزاری برای تبلیغات سیاسی می بینند

مدیرعامل فارس: خیلی ها رسانه را ابزاری برای تبلیغات سیاسی می بینند

پیام تیرانداز ـ مدیرعامل خبرگزاری فارس ـ در گفت و گویی با ایسنا در ادامه مطلب بالا خاطرنشان کرد: هر چقدر سطح رسانه را پایین تر از آن ماموریت اصلی اش بدانیم، معلوم است که بهای لازم به آن داده نمی شود و این می شود که رسانه تبدیل به محیطی برای کسب تجربه می شود و

پیام تیرانداز ـ مدیرعامل خبرگزاری فارس ـ در گفت و گویی با ایسنا در ادامه مطلب بالا خاطرنشان کرد: هر چقدر سطح رسانه را پایین تر از آن ماموریت اصلی اش بدانیم، معلوم است که بهای لازم به آن داده نمی شود و این می شود که رسانه تبدیل به محیطی برای کسب تجربه می شود و افراد بلافاصله بعد از اینکه تبحری پیدا می کنند، اطلاعاتی کسب می کنند، راه دیگری به جز رسانه را برای فعالیت حرفه ای شان انتخاب می کنند؛ چراکه سطح رسانه را سطح پایینی دانسته ایم.

این مدیر رسانه در عین حال گفت: این موضوع مطلق نیست و خیلی ها هم هستند که صاحب رسالت هستند و تا پایان عمر در مسیر رسانه می مانند. این مسئله مربوط به فضای کلی رسانه است. ما اگر قبول کنیم که رسانه امروز ابزاری برای مدیریت صحیح در سطح جامعه است، آن موقع است که ساختارها، برنامه ها و توجهات نسبت به رسانه را در سطح بالاتری تعریف می کنیم؛ لذا رسانه به جای اینکه محل گذر باشد، محل رجوع می شود. این افراد در حوزه های دیگر متخصص می شوند و بعد در حوزه رسانه تخصصشان را خرج می کنند و به کار می گیرند تا هدایت گری افکار عمومی را انجام دهند. ما این ایراد جدی را در کشور داریم و مهم ترین کار عزیزان تصمیم گیر در معاونت مطبوعاتی و جاهای دیگر که در قبال رسانه تصمیم می گیرند، فهمیدن و فهماندن ماموریت اصلی رسانه است.

تیرانداز در این زمینه درباره ی معاون مطبوعاتی جدید اظهار کرد: خوشبختانه آقای دکتر مهدی پور خودشان از اهالی رسانه بودند و در این حوزه سابقه دارند و دوره های علمی را در این زمینه گذرانده اند و نسبت به این موضوعات اشراف دارند. ایشان باید جایگاه اصلی رسانه را به ذی‌نفعان رسانه برسانند.

مدیرعامل فارس با اشاره به اقدامات محمد خدادی، معاون مطبوعاتی پیشین نیز اظهار کرد: آقای خدادی از کاربلدان و بافهم رسانه هستند و فکر می کنم دوره ایشان علیرغم اینکه بحران های مختلفی را پشت سر گذاشت، نحوه مدیریت و تعامل ایشان نسبت به مسائل خیلی راهگشا بود. برخی از افراد تا زمانی که هستند، اثرشان خیلی به چشم نمی آید، چون اهل جلوه گری و خودنمایی نیستند اما زمانی که نباشند خلاءشان حس می شود و آقای خدادی از این جنس هستند. ایشان استاد مسلم در حوزه رسانه و فهم بالایی در حوزه مدیریت داشتند و زحمات ایشان جای خداقوت دارد که دوره سختی را مدیریت کردند و انصافا هم موفق بودند.

تیرانداز در بخش پایانی گفت و گو با ایسنا درباره ی تغییر لوگوی خبرگزاری فارس و پیامی که در بر داشت و مطالبی که بعضا به کپی بودن آن از لوگویی دیگر نسبت داده شد، اظهار کرد: تغییر لوگو بخشی از فرآیند برندیگ است که در دنیا مرسوم است. همان طور که می بینید خیلی از رسانه های مطرح دنیا بسته به تغییر ماموریتشان چندین بار تاکنون هویت بصری شان را تغییر داده اند. از اسوشیتدپرس گرفته تا سی ان ان و بی بی سی، به مرور که برای خود ماموریت های جدید تعریف می کنند، متناسب با آن لباس جدید می پوشند. فارس هم امروز یک آژانس خبری است که تبدیل به یک شرکت رسانه ای شده و یکی از خدمات آن خبرگزاری است. لذا متناسب با ماموریت های جدید فرم و لباس جدید به تن می کند. این تغییر هم بیش از یک سال و اندی زمان برد تا متناسب با ماموریت جدید خدمات و چشم اندازهایی که داشته و خدماتی که قرار است از این پس ارائه دهد یا قبل تر از این ارائه داده است را دنبال کند، لذا این تغییر از این جهت بود؛ البته برخی هم انتقادهایی داشتند که لوگو کپی است، در حالی که اهل فن باید در این زمینه نظر بدهند. با توجه به اینکه المان های گرافیکی به سمت مینیمال شدن و ساده سازی می رود، استفاده از این ها مرسوم و حتی تکراری هم می شود و این نبوده است که ما از یک فلسفه که برای این طراحی وجود داشته است، خوشمان بیاید و آن را کپی کنیم. طبیعتا آن چیزی که برای رسانه اهمیت دارد این است که آن اهداف و چشم اندازهایش را در محتوایش خوب عرضه کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.