تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
کد خبر : 13096

مانور مشترک روسیه و بلاروس آغاز شد

مانور مشترک روسیه و بلاروس آغاز شد

به گزارش ایسنا ، به نقل از بی بی سی، این مانور نظامی مشترک به مدت ۱۰ روز ادامه خواهد داشت و همراه با نگرانی ناشی از استقرار حدود یکصد هزار تن از نفرات ارتش روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین باعث تشدید نگرانی در مورد بروز درگیری نظامی در منطقه شده است. به گزارش وزارت

به گزارش ایسنا ، به نقل از بی بی سی، این مانور نظامی مشترک به مدت ۱۰ روز ادامه خواهد داشت و همراه با نگرانی ناشی از استقرار حدود یکصد هزار تن از نفرات ارتش روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین باعث تشدید نگرانی در مورد بروز درگیری نظامی در منطقه شده است.

به گزارش وزارت دفاع روسیه، ژنرال والری گراسیموف، رئیس ستاد کل ارتش این کشور روز گذشته برای نظارت بر تمرین‌های نظامی مشترک وارد بلاروس شد.

براساس این گزارش، واحدهایی مشترک از ۳۰ هزار نفر همراه با تجهیزات دیگری از جمله دو گردان سامانه‌ موشکی زمین به هوای اس-۴۰۰ و تعدادی هواپیمای نظامی روسیه در این مانور مشترک شرکت خواهند داشت.

وزارت دفاع روسیه گفته است که “هواپیماهای جنگنده متعددی” برای شرکت در این مانور مشترک بلاروس منتقل شده‌اند. این بزرگترین حضور نظامی روسیه در بلاروس از زمان فروپاشی اتحاد شوروی سابق است.

تصاویر ماهواره‌ای حاکی از انتقال مقادیر قابل توجهی سخت افزارهای رزمی به نقاطی در نزدیک مرز بلاروس با اوکراین است. بلاروس مانند اوکراین یکی از جمهوری‌های تشکیل دهنده اتحاد شوروی سابق بود که با فروپاشی شوروی استقلال یافت.

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس از متحدان نزدیک ولادیمیر پوتین است و در جریان اعتراضات ۱۰ ماهه به نتیجه اعلام شده انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ بلاروس، روسیه از دولت این کشور در سرکوب معترضان حمایت کرد. از الکساندر لوکاشنکو به عنوان “آخرین دیکتاتور باقیمانده در اروپا” نام برده می‌شود دولت‌های غربی در واکنش به سرکوب اعتراضات انتخاباتی آن کشور، تحریم‌هایی را علیه بلاروس به اجرا گذاشتند.

تجمیع نیروهای روسی در مرز اوکراین موجب شده تا غرب و کی‌یف ادعاهایی را مبنی بر “حمله احتمالی” روسیه به اوکراین منتشر کنند؛ اما این در حالی‌ست که دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین بارها این ادعاها را رد کرده و آن‌ها را نیز “بی‌اساس” قلمداد می‌کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.