تاریخ انتشار : جمعه ۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
کد خبر : 9606

لوکاشنکو: آمریکا دنبال جنگ است؛ اروپا جنگ نمی‌خواهد

لوکاشنکو: آمریکا دنبال جنگ است؛ اروپا جنگ نمی‌خواهد

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری بلتا، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس در نشست مشترک کمیسیون قانون اساسی این کشور و کارگروه تکمیل پیش‌نویس قانون اساسی بلاروس، گفت: آن‌ها می‌خواهند به مسکو نزدیک‌تر شوند اما این “بالکن”، مانع شده است، آن‌ها باید آن را تخریب کنند و این کار را خواهند کرد. لوکاشنکو

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری بلتا، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس در نشست مشترک کمیسیون قانون اساسی این کشور و کارگروه تکمیل پیش‌نویس قانون اساسی بلاروس، گفت: آن‌ها می‌خواهند به مسکو نزدیک‌تر شوند اما این “بالکن”، مانع شده است، آن‌ها باید آن را تخریب کنند و این کار را خواهند کرد.

لوکاشنکو با بیان اینکه بحران پناهجویان در مرزهای بلاروس با اتحادیه اروپا، صرفا یک “بهانه” است، گفت: این مردم بیچاره به دنبال راهی برای وارد شدن (به کشورهای عضو اتحادیه اروپا) هستند و بلاروس را برای این کار انتخاب می‌کنند؛ اما لهستان سریعاً از این وضعیت برای دستیابی به اهداف استراتژیک خود استفاده کرد؛ بفرمایید، کار به شورش و یا “انقلاب مخملی” رسیده است.

رئیس جمهوری بلاروس خاطرنشان کرد که او پیش از این مکرراً نسبت به احتمال تحریکاتی از سوی غرب هشدار داده بوده است و در نتیجه، شرایط را تحت کنترل نگه داشته است. حالا آن‌ها سعی دارند از مسئله پناهجویان، به نفع خود سوءاستفاده کنند.

اروپا جنگ نمی‌خواهد، این آمریکاست که به دنبال جنگ است.لوکاشنکو گفت: آن‌ها (آمریکایی) می‌خواهند از پناهجویان بیچاره سوءاستفاده کند، هدفشان هم از حالا مشخص است، از همین حالا هم به وضوح از ناتو درخواست مداخله دارند؛ این چه معنایی دارد؟ به راه انداختن جنگ! آن‌ها دارند ما را بر می‌انگیزند و تحریک می‌کنند. جنگ چیزی نیست که اروپا به آن نیاز داشته باشد، اروپا جنگ نمی‌خواهد، چه کسی به دنبال جنگ است؟ آمریکایی‌ها! امروز می‌بینیم که جهان تک‌قطبی دارد محو می‌شود. آن‌ها جنگ‌های نیابتی را ترجیح می‌دهند و می‌خواهند ما را به هرج و مرج کشانده و خود، بیرون گود، تأمین‌گر تسلیحات و تماشاگر وقوع این جنگ باشند. سپس، وقتی ما همدیگر را کشتیم و اقتصاد خود را نابود کردیم، آمریکایی‌ها با دلارهایشان می‌آیند و می‌گویند که می‌خواهند به ما کمک کنند. آن‌ها با پیروی از سیاست “اول آمریکا” دونالد ترامپ، برای ما تصمیم‌گیری خواهند کرد. این هدف نهایی آن‌هاست و می‌خواهند برای دستیابی به آن، از لهستان، کشورهای بالتیک و اوکراینی‌ها استفاده کنند.

آیا غرب باز هم دیوانه شده؟

همچنین به گزارش خبرگزاری تاس، لوکاشنکو به مخالفان در تبعید این کشور اشاره کرده و گفت، آن‌ها ترفند جدیدی برای تشدید ناآرامی‌ها در بلاروس پیدا کرده‌اند.

او در این نشست گفت: آن‌ها نقشه‌ای در سر دارند، من این را به دولت ارجاع داده‌ام تا جزئیات آن را بررسی کرده و آن را منتشر کند تا شما بتوانید ببینید که مخالفان به دنبال چه هستند. نقشه‌ای که راجع به آن حرف می‌زنم، نشان می‌دهد که اپوزیسیون به دنبال تأمین بودجه است. به عنوان کسی که خیلی چیزها را دیده، با دیدن این طرح، به این فکر می‌کنم که آیا غرب دوباره دیوانه شده است؟ آیا واقعا این بودجه را در اختیار اپوزیسیون قرار خواهد داد؟  

به گفته لوکاشنکو، اپوزیسیون “دارد برای زیر پا گذاشتن قانون اساسی آماده می‌شود” و می‌خواهد “مردم بلاروس را تحریک کند” تا به خیابان‌ها بیایند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.