تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱
کد خبر : 2506

لزوم تهیه « نقشه جغرافیایی بحران منطقه»

لزوم تهیه « نقشه جغرافیایی بحران منطقه»

به گزارش ایسنا، دومین جلسه کمیته شورای مشورتی خانه دوام و ایمنی با حضور رضا کرمی محمدی رییس سازمان، حیدر کلهری معاون آموزش و مشارکت های مردمی و جمعی از اعضای شورای مشورتی خانه های دوام و ایمنی برگزار شد. رضا کرمی محمدی -رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران- در این مراسم با

به گزارش ایسنا، دومین جلسه کمیته شورای مشورتی خانه دوام و ایمنی با حضور رضا کرمی محمدی رییس سازمان، حیدر کلهری معاون آموزش و مشارکت های مردمی و جمعی از اعضای شورای مشورتی خانه های دوام و ایمنی برگزار شد.

رضا کرمی محمدی -رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران- در این مراسم با تاکید بر ضرورت ارتباط بیش از پیش گروه‌های دوام در مناطق مختلف با یکدیگر خاطرنشان کرد: باید کارگروه های مختلف از طریق تقسیم وظایف ارتباط بیشتری با یکدیگر داشته باشند.

 کرمی محمدی با تاکید بر اینکه پایگاه های مدیریت بحران سرمایه های سازمان هستند، گفت: با اعتقادی که به توسعه  فعالیت داوطلبانه داریم، بخشی از سرمایه‌های سازمان را در اختیار گروه‌های دوام قرار داده ایم. گروه‌های دوام برای جذب تعداد بیشتری از افراد گروه داوطلب باید « نقشه جغرافیایی بحران منطقه» را در اختیار داشته باشند؛ زیرا هر یک از این افراد نسبت به مخاطرات محله و همچنین فراز و نشیب های محله و منطقه خود بیشتر آگاه هستند.

 وی با اشاره به اینکه دبیران ستادهای مدیریت بحران مناطق و روسای کمیته های مشورتی باید با ارائه پیشنهادهای خود برای توسعه امور داوطلبانه پیش قدم بوده و گام‌های بزرگ بردارند، تاکید کرد: اعضای دوام اکنون که بخشی از پایگاه ها در اختیارشان قرار گرفته باید از این فضا استفاده کنند و با اجرای ایده‌های جدید زمینه ساز تحول شوند.

کرمی محمدی تاکید کرد:  نیروهای دوام باید در تمام خانه های دوام و ایمنی محلات مستقر باشند ، لذا ضمن  توسعه گروه های دوام در خانه های دوام و ایمنی، استقرار این گروه ها را در پایگاه های مدیریت بحران نیز پیگیری خواهیم کرد.

در ادامه حیدر کلهری معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: رویکرد ما نسبت به استقرار گروه‌های دوام در پایگاه های مدیریت بحران این است که بتوانیم افراد بیشتری را به گروه‌های دوام جذب کرده و حتی داوطلبان بیشتری برای گروه بین المللی امداد و نجات اینساراگ در دست داشته باشیم.

کلهری افزود: ما با این تفکر که شهروند داوطلب را به حقوق بگیر شهرداری تبدیل کنیم مخالف هستیم. زیرا شهروندان داوطلب به دلیل دغدغه اجتماعی خود در این مسیر گام نهاده اند و ما به عنوان مدیریت شهری موظف به حمایت از آنها هستیم؛ حال این حمایت می‌تواند صورت ها و انواع متفاوتی داشته باشد. 

همچنین اسماعیل سلیمی معاون آمادگی مقابله و پدافند غیر عامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اینکه ریاست سازمان تاکید ویژه بر توسعه و حمایت از گروه‌های دوام دارند، اظهار کرد: از مجموعه نیروهای فعال در حوزه داوطلبان مدیریت بحران در شهر تهران، ۱۶۰ نفر برای دریافت آموزش های سبک اینساراگ نام نویسی کرده اند و قرارداد آموزش این گروه‌ها با کشور اتریش منعقد شده است. این افراد پس از گذراندن تست ورزش و پزشکی دوره های تخصصی خود را آغاز می کنند.

 بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، وی در ادامه با اشاره به اینکه استقرار گروه های دوام در پایگاه های مدیریت بحران اقدامی جدی از سوی سازمان برای توسعه فعالیت‌های داوطلبانه در حوزه مدیریت بحران است، خاطرنشان کرد: ارتباط اعضای گروه‌های دوام با کارشناسان نواحی امری الزامی است تا بتوان مشکلات و مخاطرات را برطرف کرد. 

سلیمی در ادامه با اشاره به اینکه علاوه بر حوزه‌های آموزشی، حوزه‌های عملیاتی نیز باید توسط گروه های دوام پوشش داده شود، خاطرنشان کرد: ۵ دی ماه مانور سراسری و دورمیزی  زلزله در پایتخت برگزار می‌شود و با توجه به اینکه در این مانور نقش مشارکتی مردم نیز دیده شده است، لذا گروه های دوام نیز در این مانور حضور فعال خواهند داشت.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.