تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
کد خبر : 13722

لزوم تشکیل فوری ستاد ملی مقابله با گرد و غبار

لزوم تشکیل فوری ستاد ملی مقابله با گرد و غبار

به گزارش ایسنا مسعود منصور در حاشیه دیدار با استاندار خوزستان بر همکاری استانداری و سایر دستگاه‌های استان خوزستان برای مهار کامل کانون‌های بحرانی داخلی گرد و غبار تأکید کرد و گفت: ضروری است به‌صورت فوری ستاد ملی مقابله با گرد و غبار با حضور وزرا و معاونان رئیس‌جمهوری تشکیل شود. منصور افزود: یکی از معضلات بزرگ استان خوزستان پدیده

به گزارش ایسنا مسعود منصور در حاشیه دیدار با استاندار خوزستان بر همکاری استانداری و سایر دستگاه‌های استان خوزستان برای مهار کامل کانون‌های بحرانی داخلی گرد و غبار تأکید کرد و گفت: ضروری است به‌صورت فوری ستاد ملی مقابله با گرد و غبار با حضور وزرا و معاونان رئیس‌جمهوری تشکیل شود.

منصور افزود: یکی از معضلات بزرگ استان خوزستان پدیده گرد و غبار است که با تلاش‌های صورت گرفته در سال‌های گذشته بخش زیادی از کانون‌های داخلی بحرانی مهار شده است و نیاز به مساعدت و همکاری استانداری خوزستان در تأمین حق‌آبه کانال‌های احداث شده برای مرطوب‌سازی و تأمین نیازهای آبی نهال‌های کاشته شده وهمچنین تأمین و تخصیص اعتبارات مورد نیاز در سال جاری و سال آینده است.

رئیس سازمان منابع‌ طبیعی و آبخیزداری کشور با بیان اینکه یکی از رویکردهای سازمان، مقابله با بیابان‌زایی با مشارکت مردم و بخش غیر دولتی است،گفت: کارهای مقابله با بیابان‌زایی را می‌توانیم در قالب اجرای طرح‌هایی که هم واجد فعالیت‌های تثبیت خاک و بیابان‌زدایی و هم فعالیت‌های اقتصادی برای مردم باشد، انجام دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان منابع‌طبیعی و آبخیزداری کشور، منصور در پایان اظهارکرد: در اولین اقدام مشارکتی در حدود ۸۰ هزار هکتار کانون‌های یک و دو استان خوزستان با کمک توسعه صنایع نیشکر مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد و بر اساس نتایج مطالعات، این کانون‌ها با کمک بخش غیر دولتی و منابع مالی غیر دولتی تثبیت می‌شوند. ضمن اینکه مقرر شد شرکت توسعه صنایع نیشکر در اراضی تحت مالکیت خود ۳۰۰۰ هکتار زراعت چوب انجام دهد که هم به تثبیت خاک و هم به رفع نیاز صنایع چوب کمک می‌کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.