تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
کد خبر : 30218

لزوم افزایش بازرسی های وزارت بهداشت جهت جلوگیری از پیک کرونا

لزوم افزایش بازرسی های وزارت بهداشت جهت جلوگیری از پیک کرونا

دکتر نوید شفیق در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص افزایش نسبی آمار مبتلایان به کرونا در ایام قبل نوروز گفت: با توجه به اینکه افزایش نسبی بیماران کرونایی در هفته آخر سال مواجه هستیم بنابراین جهت جلوگیری از پیک بعدی کرونا خانواده‌ها باید مسائل پیشگیری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را اولویت خود در این

دکتر نوید شفیق در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص افزایش نسبی آمار مبتلایان به کرونا در ایام قبل نوروز گفت: با توجه به اینکه افزایش نسبی بیماران کرونایی در هفته آخر سال مواجه هستیم بنابراین جهت جلوگیری از پیک بعدی کرونا خانواده‌ها باید مسائل پیشگیری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را اولویت خود در این ایام قرار دهند.

وی ادامه داد: مهمترین گروه آسیب پذیر در این ایام افراد سالمند خانواده هستند. مهمترین مکان‌ها و آلوده‌ترین مکان‌ها، جاهای سربسته مخصوصاً سرویس‌های بهداشتی عمومی و بین راهی می‌باشند. به همین دلیل استفاده از ماسک، دستکش و مواد شوینده در سرویس‌های بهداشتی ضروری است.

این فوق تخصص مراقبتهای ویژه تاکید کرد: تنگی نفس یکی از نشانه‌های خطر درگیری ریوی می‌باشد که باید در این برهه جدی گرفته شود.

وی با اشاره به افزایش تعداد بیماران بدحال در بخش مراقبتهای ویژه عنوان کرد، درست است که در مقایسه با پیک قبلی کرونا تعداد بیماران زیاد نیست اما بیماران آسیب پذیر مانند سن بالا و بیماران دارای فشار خون، دیابت و بیماران قلبی همچنان در معرض خطر مرگ و میرهای کرونایی هستند و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای این افراد نسبت به افراد عادی ضروری‌تر است.

دکتر شفیق با اشاره به اینکه تعلل در رعایت پروتکل‌های بهداشتی مساوی با پیک بعدی کرونا خواهد بود گفت: بهتر است در این برهه به منظور جلوگیری از افزایش تعداد بیماران بدحال مکان‌های عمومی توسط بازرسان وزارت بهداشت مورد بررسی و توجه ویژه قرار بگیرد تا دوباره شاهد بروز موج بعدی کرونا نباشیم.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.