تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳
کد خبر : 25710

لبنان متهم جنایت اسپایکر را به عراق تحویل داد

لبنان متهم جنایت اسپایکر را به عراق تحویل داد

به گزارش ایسنا، این منبع امنیتی که خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری فرانسه گفت، عبدالله السبعاوی، نوه برادر ناتنی صدام است که روز جمعه به بغداد تحویل داده شد. او یکی از مجریان قتل عام اسپایکر است که در جریان آن گروه تروریستی داعش در سال ۲۰۱۴ صدها نظامی عراقی را اعدام کرد. طبق

به گزارش ایسنا، این منبع امنیتی که خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری فرانسه گفت، عبدالله السبعاوی، نوه برادر ناتنی صدام است که روز جمعه به بغداد تحویل داده شد. او یکی از مجریان قتل عام اسپایکر است که در جریان آن گروه تروریستی داعش در سال ۲۰۱۴ صدها نظامی عراقی را اعدام کرد.
طبق اعلام دستگاه قضایی لبنان، السبعاوی متولد ۱۹۹۴، یازدهم ژوئن ۲۰۲۲ به موجب حکم بازداشت پلیس اینترپل و بنا به درخواست عراق دستگیر شد. او به ارتکاب جنایت‌ها و قتل عام در این کشور متهم است.
اما خانواده السبعاوی این اتهامات را رد کرده و می‌گویند، او در زمان وقوع جنایت اسپایکر در یمن بود.
قتل عام موسوم به “اسپایکر” یکی از فاجعه آمیزترین جنایتی است که داعش مرتکب شده است. ژوئن ۲۰۱۴ نیروهای این گروه تروریستی پس از اشغال چندین شهر در شمال عراق، صدها سرباز را در پایگاه اسپایکر در شمال بغداد ربوده و ۱۷۰۰ تن از آنها را اعدام کردند. داعش برخی از اجساد این نظامیان را به رود دجله انداخت و بیشتر آنها را در گورهای جمعی دفن کرد.
دستگاه قضایی عراق برای دهها از تن از عاملان این جنایت حکم اعدام صادر کرد.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.