تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۵
کد خبر : 6920

قیمت جهانی مواد غذایی به بالاترین رکورد ۱۰ ساله رسید

قیمت جهانی مواد غذایی به بالاترین رکورد ۱۰ ساله رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فائو، قیمت‌های جهانی مواد غذایی به بالاترین سطح خود در ۱۰ سال اخیر رسیده و این به مسأله‌ای نگران‌کننده برای مصرف‌کنندگان جهانی تبدیل شده است. میانگین شاخص قیمت مواد غذایی فائو در ماه سپتامبر به ۱۳۰ واحد رسید که این بالاترین میزان از سال ۲۰۱۱ تا کنون است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فائو، قیمت‌های جهانی مواد غذایی به بالاترین سطح خود در ۱۰ سال اخیر رسیده و این به مسأله‌ای نگران‌کننده برای مصرف‌کنندگان جهانی تبدیل شده است.

میانگین شاخص قیمت مواد غذایی فائو در ماه سپتامبر به ۱۳۰ واحد رسید که این بالاترین میزان از سال ۲۰۱۱ تا کنون است. در سال ۲۰۱۱ این شاخص تا ۱۳۱.۹ واحد بالا رفته بود.

زنجیره تأمین جهان نتوانسته است با وجود پاندمی کرونا به وضعیت نرمال بازگردد. اختلالات به وجود آمده در زنجیره‌های تأمین کالاهای مختلف از شیشه گرفته تا تراشه‌های کامپیوتری در کنار تقاضای رو به رشد منابع طبیعی اقتصاد جهانی را تحت فشار قرار داده و در این میان به نظر می‌رسد افزایش قیمت‌های مواد غذایی هم در این میان به مشکلات مصرف‌کنندگان افزوده است.

افزایش ماه سپتامبر قیمت مواد غذایی بیشتر تحت تأثیر جهش قیمت‌های روغن‌های گیاهی و غلات و همچنین تقویت قیمت‌های شکر و لبنیات بوده است.

زیرشاخص قیمت غلات فائو به ۱۳۲.۵ واحد رسید که این بالاترین سطح از ۲۰۱۱ تا کنون است در حالی که زیرشاخص قیمت روغن‌های گیاهی تا ۱۶۸.۶ واحد بالا رفت که این بالاترین سطح از ۲۰۰۳ تا کنون است.

منبع : مهر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.