تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲
کد خبر : 26819

قدردانی از وزارت بهداشت برای ایجاد صندوق بیماری‌های صعب العلاج

قدردانی از وزارت بهداشت برای ایجاد صندوق بیماری‌های صعب العلاج

حمیدرضا حاجی بابایی، در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح جزئیات نشست هم‌‎ اندیشی نمایندگان مجلس با وزیر بهداشت، گفت: در این نشست نمایندگان مجلس سوالات زیادی را از وزیر بهداشت، پیرامون بحث دارو و درمان که یکی از مشکلات اساسی کنونی کشور است، پرسیدند. وی ادامه داد: پاسخ‌های وزیر بهداشت به سوالات، برخی قانع

حمیدرضا حاجی بابایی، در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح جزئیات نشست هم‌‎ اندیشی نمایندگان مجلس با وزیر بهداشت، گفت: در این نشست نمایندگان مجلس سوالات زیادی را از وزیر بهداشت، پیرامون بحث دارو و درمان که یکی از مشکلات اساسی کنونی کشور است، پرسیدند.
وی ادامه داد: پاسخ‌های وزیر بهداشت به سوالات، برخی قانع کننده بوده و برخی هم نیاز به این داشت که دولت تلاش بیشتری در زمینه تأمین آنتی بیوتیک، سرُم و برخی اقلام دارویی بود که در کشور نیاز اساسی به آنها وجود دارد و تلاش مستمر وزارت بهداشت را می‌طلبد.
حاجی بابایی تصریح کرد: در نهایت قرار بر این شد که وزیر بهداشت، تمامی تلاش و امکانات خود را در جهت رفع این نیازها به کار گیرد، ضمن اینکه ما هم با سازمان برنامه و بودجه صحبت می‌کنیم تا به این وزارتخانه کمک کند و اعتبارات لازم را به موقع در اختیارشان قرار دهد تا بتوانند مشکل مردم را از نظر نیاز به دارو رفع کنند.
وی یادآور شد: البته لازم است در مورد اجرای مصوبه مجلس برای پوشش بیمه همگانی از مسئولان این وزارتخانه تشکر کنیم که از این طریق ۷ میلیون نفر در سراسر کشور را که باقی مانده بودند به طور رایگان تحت پوشش بیمه قرار دادند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: راه اندازی صندوق بیماری‌های صعب‌العلاج و خاص که فعالیت خود را آغاز کرد از دیگر اقدامات ارزنده اخیر این وزارتخانه بود که در پی آن بیمه سلامت در کشور پذیرای بیمارانی شدند که از توان مالی لازم برای پرداخت هزینه‌های درمان و تأمین داروی بیماری‌های صعب العلاج و خاص برخوردار نیستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.