تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ تیر ۱۴۰۱ - ۴:۳۴
کد خبر : 20297

فرکی: بازیکنان به خاطر مردم تا جام‌جهانی دست از اختلاف بردارند

فرکی: بازیکنان به خاطر مردم تا جام‌جهانی دست از اختلاف بردارند

حسین فرکی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ابقای دراگان اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی ایران و شرایط نه چندان مناسب این تیم در آستانه جام جهانی گفت: باید این وضعیت را مدیریت کرد. به نظر می‌رسد که مدیریت شرایط کنونی برعهده اسکوچیچ است. هیچ کسی بهتر از اسکوچیچ برای آرام کردن اوضاع وجود ندارد. شاید

حسین فرکی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ابقای دراگان اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی ایران و شرایط نه چندان مناسب این تیم در آستانه جام جهانی گفت: باید این وضعیت را مدیریت کرد. به نظر می‌رسد که مدیریت شرایط کنونی برعهده اسکوچیچ است. هیچ کسی بهتر از اسکوچیچ برای آرام کردن اوضاع وجود ندارد. شاید نتواند با زبان کروات این کار را بکند اما می‌تواند از کسی برای سخن گفتن با بازیکنان و تسلط پیدا کردن بر شرایط استفاده کند و وضعیت کنونی را تغییر دهد.

وی با بیان اینکه “اسکوچیچ باید از کسانی برای ارتباط گرفتن با بازیکنان تیم ملی استفاده کند که مورد اعتماد و قبول آن‌ها قرار دارد،” گفت: این فرد می‌تواند کسی باشد که از نظر تجربه و سن و سال بالاتر از اسکوچیچ است و با اسکوچیچ هم ارتباط مناسبی داشته باشد و در نهایت با هم فکری، شرایط تیم ملی را به روز کنند.

فرکی که در جام جهانی ۲۰۰۶ دستیار برانکو ایوانکوویچ بود، در واکنش به مقایسه کردن شرایط این تیم با فضای تیم ملی در آن سال گفت: من به این مقایسه اعتقاد ندارم. مشکل تیم ملی در سال ۲۰۰۶ مدیریتی بود. تا قبل از جام جهانی مشکلی نداشتیم اما با افزایش اختلاف‌ها میان سازمان تربیت بدنی و فدراسیون وقت، مشکلاتی بروز کرد. تیم ملی زمانی در جام جهانی دچار مشکل شد که بازیکنان می‌دانستند فدراسیون فوتبال هیچ رئیسی ندارد.

مربی سابق تیم ملی با دعوت بازیکنان و مربیان تیم ملی به اتحاد و وحدت گفت: باید با این موضوع کنار بیایند که این گروه تا جام جهانی کنار همدیگر هستند و به خاطر مردم با هم همکاری داشته باشند.

او درباره اظهارات برخی از کارشناسان مبنی بر کنار گذاشتن بازیکنان مخالف از تیم ملی گفت: الان وقت این حرف‌ها نیست. شاید بعد از جام جهانی خود به خود این اتفاق بیفتد اما الان وقت کنار گذاشتن نیست. اگر بخواهند کسی را کنار بگذارند، باید یک گروه را حذف کنند. کنار گذاشتن یک گروه به این سادگی نیست چرا که هر دو گروه بازیکنان ثابت و تاثیرگذاری هستند. نمی‌شود راجع به این موضوع تصمیم گیری شود. این مساله باید مدیریت شود.

فرکی تاکید کرد: دوست دارم فوتبالیست‌های ما بدانند وظیفه‌شان چیست. نباید بازیکنان وارد قضایایی شوند که مربوط به آن‌ها نیست. اگر موضوعی هم وجود دارد، به بعد از جام جهانی موکول کنند. البته مشکلات فقط مربوط به بازیکنان نیست. کمیته فنی هم با هیات رئیسه به مشکل خورده‌اند. فوتبال همچون خانواده‌ای است که پدر بالای سرش نیست. رئیس فدراسیون، حکم پدر را دارد. فوتبال مدیر قوی می‌خواهد.

این کارشناس فوتبال درباره اینکه گروهی از بازیکنان ۲۸، ۲۹ ساله خود را بزرگ تیم ملی می‌دانند گفت: هیچ چیزی بالاتر از تیم ملی نیست. این که خود را بزرگ بدانند، اشتباه است. بزرگ تیم باید بزرگی کند و مشکلات را در جامعه نگوید. من تا به حال از بازیکنی بزرگی ندیده‌ام. اگر بزرگی بود، این اتفاق‌ها رخ نمی‌داد. حالا که این اتفاق‌ها افتاده، به این معنی است که هیچ بازیکن بزرگی بالاتر از تیم ملی نیست.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.