تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷
کد خبر : 16982

فخری: برگزاری بازی‌های آسیایی در سال ۲۰۲۳ اما و اگر فراوانی دارد

فخری: برگزاری بازی‌های آسیایی در سال ۲۰۲۳ اما و اگر فراوانی دارد

پیمان فخری در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این که از قبل پیش‌بینی تعویق بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ را داشت، بیان کرد: من از قبل پیش‌بینی می‌کردم چون ما هر سوالی که از کمیته برگزاری بازی‌ها می‌پرسیدیم به صورت نامفهوم به ما پاسخ می دادند. هم‌چنین کتابچه دستورالعمل مبارزه با کرونا در طول بازی‌ها را هم

پیمان فخری در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این که از قبل پیش‌بینی تعویق بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ را داشت، بیان کرد: من از قبل پیش‌بینی می‌کردم چون ما هر سوالی که از کمیته برگزاری بازی‌ها می‌پرسیدیم به صورت نامفهوم به ما پاسخ می دادند. هم‌چنین کتابچه دستورالعمل مبارزه با کرونا در طول بازی‌ها را هم برای ما ارسال نمی‌کردند. از طرفی محدودیت سفر گذاشته بودند و همه کشورها با چالش پروازی مواجه شده بودند. همه این مسائل نشان می‌داد که خود چین به دنبال لغو بازی‌ها در تاریخ مقرر است. اکنون نیز برگزاری بازی‌ها در سال آینده اما و اگرهای فراوانی دارد و این که چین  چگونه می‌خواهد با توجه به در پیش بودن مسابقات گزینشی المپیک در رشته‌های مختلف، بازی‌های آسیایی را برگزار کند چون کمیته بین‌المللی المپیک و فدراسیون‌های جهانی تاریخ برگزاری مسابقات گزینشی المپیک را از الان مشخص کرده‌اند. 

او ادامه داد: نکته این است باید دید تاریخ جدید برای برگزاری بازی‌ها پیدا می‌کنند یا نه. سال آینده باید مسابقات قهرمانی آسیا در رشته‌های مختلف برگزار شود که این مسابقات هم امتیاز گزینشی المپیک دارد و در سالی که قهرمانی آسیا برگزار می‌شود، برگزاری بازی‌های آسیایی کار سختی است و نکته مهم این است که در این شرایط باید دید اصلا بازی‌های آسیایی برگزار می‌شود یا خیر. 

فخری در پاسخ به این پرسش که با این شرایط  تمام برنامه‌ریزی‌هایی که برای حضور در این بازی‌ها انجام شده بود، تعطیل می‌شود؟ تصریح کرد:  خیر ما بازی‌های کشورهای اسلامی را هم در پیش داریم که کاروان بزرگی از ایران در این رویداد حاضر می‌شود. البته اردوی رشته‌هایی که در بازی‌های کشورهای اسلامی شرکت نمی‌کنند منطقی این است که فعلاً تعطیل شود چون با توجه به این که هنوز شرایط نامشخص هست نمی‌توان آن‌ها را  در اردو نگه داشت و با هماهنگی فدراسیون‌ها ادامه برنامه‌ها را در پیش می گیریم.

سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که ایران بابت حضور در بازی‌ها و یا هتل پولی پرداخت کرده بود؟ تاکید کرد: خیر نکته این است که چین پولی دریافت نکرده بود در حالی که تا الان باید بخشی از پول هتل برای خبرنگاران یا مهمانان را دریافت می‌کرد و  وقتی زمانی برای پرداخت پول اعلام نکرد خود آن نشانه‌ای بود که در نظر دارد بازی‌های آسیایی را لغو کند. در واقع زور کمیته ملی المپیک چین و کمیته برگزاری بازی‌ها به بخش سلامت چین نرسید. 

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.