تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶
کد خبر : 27942

عملکرد بهداری رزمی باید متناسب با تهدیدات تغییر کند

عملکرد بهداری رزمی باید متناسب با تهدیدات تغییر کند

به گزارش خبرگزاری مهر، اولین کارگاه توانمندسازی مدیران بهداری رزمی روز سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ در سالن همایش امام رضا (ع) دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) برگزار شد. سردار حسن عراقی‌زاده معاون بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه برگزاری این کارگاه، از «طب رزم» و «پشتیبانی از مأموریت فرماندهان در

به گزارش خبرگزاری مهر، اولین کارگاه توانمندسازی مدیران بهداری رزمی روز سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ در سالن همایش امام رضا (ع) دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) برگزار شد.
سردار حسن عراقی‌زاده معاون بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه برگزاری این کارگاه، از «طب رزم» و «پشتیبانی از مأموریت فرماندهان در حوزه‌های مختلف» به عنوان دو محوریت مهم بهداری در نیروهای مسلح یاد کرد و گفت: بهداری رده‌های مختلف نیروهای مسلح باید متناسب با شرایط و انواع رزم در دوره‌های مختلف از لحاظ «علمی» و «عملی و کاربردی» به روز رسانی شوند تا بتوانند در عرصه‌های مختلف امداد و نجات و درمان نقش پشتیبانی خود را به خوبی ایفا کنند.
وی با اشاره به طب رزم در طول هشت سال دفاع مقدس، افزود: زمانی تنها تجربه ما در زمینه «طب رزم» به هشت جنگ تحمیلی معطوف بود اما طبیعتاً شکل و شمایل جنگ در دهه اخیر تغییر کرده است.
معاون بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه شکل و شمایل جنگ‌های جهان در هر دهه تغییر پیدا می‌کند، بیان کرد: ممکن است در دوره‌ای، کشور درگیر جنگ موزاییکی و یا تهدیدات زیستی و شیمیایی و یا اغتشاشات شود و طبیعی است که عملکرد بهداری نیروهای مسلح باید متناسب با آن تغییر پیدا کند.
سردار عراقی‌زاده با تاکید بر لزوم به روز رسانی بهداری رزمی با اشکال مختلف تهدیدات، عنوان کرد: کارگاه توانمندسازی مدیران بهداری رزمی که امروز در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) برگزار شد باید به دفعات و در سطوح مختلف برگزار شود تا مدیرانی که در حوزه طب رزم نیروهای مسلح مسئولیت دارند، توجیه شوند.
وی ادامه داد: مدیران باید این کارگاه‌ها را در سازمان خود برگزار کنند تا نیروها با شیوه‌ها، تکنولوژی و فناوری‌های جدید بهداری رزمی در دنیا آشنا شوند.
معاون بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه پرسنل بهداری طب رزم در تمامی سطوح باید دائماً دانش خود را به روز رسانی کنند، گفت: به روز رسانی «دانش» و «مهارت» مدیران حوزه طب رزم سپاه، ارتش، فراجا و وزارت دفاع از مهم‌ترین اهداف برگزاری این کارگاه است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.