تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
کد خبر : 29533

عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌هادر دی به ۴۱ هزار تن رسید

عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌هادر دی به ۴۱ هزار تن رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، نتایج طرح آمارگیری کشتار دام کشتارگاه‌های رسمی کشور در ماه دی سال جاری از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد. بر اساس نتایج این طرح، وزن گوشت قرمز عرضه‌شده انواع دام‌های ذبح‌شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در دی ۱۴۰۱، جمعاً ۴۱.۰۲۶ تن گزارش شده، که سهم گوشت گاو و گوساله بیش

به گزارش خبرگزاری مهر، نتایج طرح آمارگیری کشتار دام کشتارگاه‌های رسمی کشور در ماه دی سال جاری از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.
بر اساس نتایج این طرح، وزن گوشت قرمز عرضه‌شده انواع دام‌های ذبح‌شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در دی ۱۴۰۱، جمعاً ۴۱.۰۲۶ تن گزارش شده، که سهم گوشت گاو و گوساله بیش از سایر انواع دام بوده است.
بر اساس نتایج این آمارگیری، گوشت گاو و گوساله با ۲۰.۷۰۲ تن، ۵۰.۵ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه‌شده را به خود اختصاص داده است. گوشت گوسفند و بره با ۱۶.۶۷۳ تن، بز و بزغاله با ۲۷۹۵ تن، و سایر انواع دام با ۸۵۶ تن، به‌ترتیب ۴۰.۶ درصد، ۶.۸ درصد و ۲.۱ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه شده را به خود اختصاص داده‌اند.
مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در دی ۱۴۰۱، با ماه مشابه سال ۱۴۰۰، نشان‌دهنده کاهش ۲۱ درصدی مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور است. مقدار عرضه گوشت در دی ۱۴۰۱، نسبت به ماه مشابه سال ۱۴۰۰، برای گوسفند و بره ۱۳ درصد، برای بز و بزغاله ۷ درصد، برای گاو و گوساله ۲۸ درصد، گاومیش و بچه‌گاومیش ۱۲ درصد و شتر و بچه‌شتر ۱۲ درصد کاهش داشته است.
همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور در دی ۱۴۰۱، نسبت به ماه قبل (آذر) در حدود ۱۸ درصد، کاهش داشته است.
برای مشاهده اطلاعات تفصیلی اینجا کلیک کنید.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.