تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹
کد خبر : 16035

عدم وجود مستندات قانونی علت تاخیر در ترخیص واکسن‌های اهدایی

عدم وجود مستندات قانونی علت تاخیر در ترخیص واکسن‌های اهدایی

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا اینانلو، در گفتگو با برنامه پیگیری شبکه خبر در خصوص دلایل تأخیر در ترخیص محموله‌های واکسن کرونا اظهار داشت: واکسن‌هایی که اهدا شده، در هفته گذشته به تدریج وارد کشور شده است. منابع و مدارک آن مثل فاکتور و رسید آن نیز باید ارسال شود؛ این‌ها مستنداتی است که ما

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا اینانلو، در گفتگو با برنامه پیگیری شبکه خبر در خصوص دلایل تأخیر در ترخیص محموله‌های واکسن کرونا اظهار داشت: واکسن‌هایی که اهدا شده، در هفته گذشته به تدریج وارد کشور شده است. منابع و مدارک آن مثل فاکتور و رسید آن نیز باید ارسال شود؛ این‌ها مستنداتی است که ما نیاز داریم. برای تجویز دارو، مدارک و کنترل کیفی ضروری است که بعد از محموله به دستمان رسیده است و ما پس از بررسی مدارک، مجوز ترخیص آنها را صادر کردیم.

وی افزود: در موارد قبلی واکسن‌ها را از منابع مشخصی خریداری می‌کردیم و اسناد و مدارک آن پیش از محموله‌ها به دستمان می‌رسید و ما آنان را کنترل می‌کردیم و طبیعتاً بدون تأخیر روند ترخیص آنها انجام شد؛ اما واکسن‌هایی که اخیراً در قالب واکسن‌های اهدایی به ایران آمده از محل‌های متفاوتی صادر شده در حالی که ما مثلاً برای آسترازنکا مبادی مشخصی تعیین کردیم.

مدیر کل امور دارویی سازمان غذا و دارو ادامه داد: ما روز گذشته از ژاپن محموله واکسن اهدایی داشتیم که چون هم سابقه واردات از این کشور را داشتیم و هم اسناد و مدارک این محموله از قبل تحویل داده شده بود؛ بدون هیچ اتلاف وقتی مجوز ترخیص آن محموله داده شد. در حالی که ما تاکنون از بلغارستان واکسن اهدایی نداشتیم مخصوصاً اینکه مدارک آن محموله هم با تأخیر رسید.

اینانلو خاطرنشان کرد: سازمان غذا و دارو به عنوان مرجعی که باید کیفیت یک دارو را بررسی کند لازم است اقدامات نظارتی خود را انجام دهد و از نظر ما به طور متوسط زمان ترخیص محموله‌های واکسن زمان زیادی نیست.

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.