تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ دی ۱۴۰۰ - ۳:۳۹
کد خبر : 10866

عدالت در سلامت نیاز به هم افزایی دارد/توجه به تکریم ارباب رجوع

عدالت در سلامت نیاز به هم افزایی دارد/توجه به تکریم ارباب رجوع

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید کریمی در جلسه تودیع و معارفه معاون درمان وزارت بهداشت که با حضور مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی برگزار شد، افزود: خوشحالم در جمع صمیمی شما هستم و افتخار پیدا کرده ام در این مسیر خدمتگزار مردم باشم. وی اظهار داشت: دکتر جان بابایی در دو سال اخیر با

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید کریمی در جلسه تودیع و معارفه معاون درمان وزارت بهداشت که با حضور مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی برگزار شد، افزود: خوشحالم در جمع صمیمی شما هستم و افتخار پیدا کرده ام در این مسیر خدمتگزار مردم باشم.

وی اظهار داشت: دکتر جان بابایی در دو سال اخیر با وجود امواج سهمگین کرونا معاونت درمان را هدایت کرده اند و کاملاً واضح است که سختی های زیادی را متحمل شده اند.

کریمی افزود: بنده هم همچون دکتر جان بابایی سال ها در بخش دولتی خدمت کرده ام و با تاسی از جمله مقام معظم رهبری که “بیمار جز درد بیماری رنج دیگری نداشته باشد”، اعتقاد دارم تمام اقدامات، پشتیبانی ها و مدیریت در این مسیر تحقق این فرموده باشد.

وی تاکید کرد: تکریم ارباب رجوع هدف ما است چرا که اگر محقق نشود فلسفه وجودی ما بی معنی است.

کریمی افزود: برای مدیریت عالمانه و متعهدانه، فساد ستیزی، محرومیت زدایی حتی در حاشیه شهرهای بزرگ و عدالت در سلامت باید هم افزایی کرد و در این راه از همه ظرفیت و توان استفاده نمود.

قاسم جان بابایی معاون سابق درمان وزارت بهداشت نیز عنوان کرد: فرصت ها محدود و عمر آدمی کوتاه است و باید از این فرصت ها به درستی استفاده شود. بنده همیشه در بخش دولتی خدمت کرده ام و با دیدن سختی و رنج مردم همواره سعی کرده ام برای سرپا نگه داشتن حوزه درمان امانت دار و متعصب باشم.

وی گفت: تنها پناهگاه مردم بیمارستان های دولتی است و باید تلاش شود این مامن حفظ شود. از این پس نیز وظیفه خود می دانم بدون منت و با تمام اشتیاق در صورت نیاز در این مسیر کمک نمایم.

وی ادامه داد: بالاخره محدودیت هایی وجود داشته و کارهایی نیمه تمام ماند. اما باید تلاش شود چراغ بیمارستان های دولتی روشن و امید مردم خاموش نشود.

معاون سابق درمان وزارت بهداشت: در این دوره سعی شد درمان به صورت علمی اداره شود. همچنین شاخص های مناطق محروم، از نظر زیرساخت، به میانگین کشوری نزدیک شود.

جان بابایی بیان داشت: برای دکتر کریمی نیز آرزوی توفیق دارم و قطعاً با توجه به توانایی هایشان کارهای موثر و خوبی صورت خواهد گرفت.

در ابتدای این جلسه نیز مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی عنوان کرد: این جلسات بهانه ای جهت تکریم است اما به دلیل رعایت پروتکل ها به ناچار به صورت محدود برگزار می شود.

سیدمحمد پورحسینی گفت: تغییرات در هر سیستمی طبیعی است و باعث رشد و شکوفایی خواهد شد.

وی گفت: در این سیستم همگی عضو خانواده بزرگ بهداشت و درمان هستیم و کسی از مجموعه نظام سلامت خارج نمی شود.

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی گفت: موضوع ارزشمندی که همواره شاهد آن بوده ایم تلاش مستمر دکتر جان بابایی در حوزه درمان بوده است. جلسات بیشماری برگزار شده و لحظه ای توقف نکردند.

پورحسینی ادامه داد: در دوران شیوع گسترده کرونا نیز خدمات ملموسی از جمله توسعه زیرساخت ها و افزایش تخت ها را شاهد بودیم و قطعاً بعد از این هم از تجارب ایشان استفاده می شود.

وی افزود: امیدواریم حرکت در این مسیری که در حوزه درمان پایه گذاری شده، استمرار یابد.

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.