تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
کد خبر : 27321

طباطبایی: با توهین و تهمت دنبال سهم‌خواهی در کاراته هستند/ نمی‌گذارم به هدفشان برسند

طباطبایی: با توهین و تهمت دنبال سهم‌خواهی در کاراته هستند/ نمی‌گذارم به هدفشان برسند

سید حسن طباطبایی در گفتگو با ایسنا، درباره عملکرد تیم‌های کاراته ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا، اظهار کرد: شرایط رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا نسبت به گذشته تغییرات زیادی داشته و جغرافیای کاراته آسیا تغییرات اساسی پیدا کرده است. کشورهایی مثل عربستان، اردن، قزاقستان، ازبکستان و حتی کویت با حداکثر ورزشکار در این رقابت‌ها حاضر می‌شوند

سید حسن طباطبایی در گفتگو با ایسنا، درباره عملکرد تیم‌های کاراته ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا، اظهار کرد: شرایط رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا نسبت به گذشته تغییرات زیادی داشته و جغرافیای کاراته آسیا تغییرات اساسی پیدا کرده است. کشورهایی مثل عربستان، اردن، قزاقستان، ازبکستان و حتی کویت با حداکثر ورزشکار در این رقابت‌ها حاضر می‌شوند و سرمایه گذاری زیادی روی کاراته انجام داده‌اند. زمانی در آسیا فقط ما و ژاپن بودیم اما امروز کشورهای زیادی مدعی شده‌اند و کار دشوارتر شده است. در مقابل، کاراته ایران نیز ظرفیت بزرگی دارد و قطعا با حمایت‌های جامعه بزرگ کاراته و فدراسیون و همچنین برنامه‌های کادر فنی، کاراته ایران شرایط متفاوتی را در بازی‌های آسیایی خواهد داشت.
رییس فدراسیون کاراته، افزود: به طور حتم در رقابت‌های قهرمانی آسیا، در کومیته مردان و زنان بزرگسالان توقع بیشتری برای کسب مدال داشتیم اما این اتفاق رخ نداد. با این وجود مطمئن باشید ظرفیت کاراته ما فراتر از این چیزی بود که در رقابت‌های قهرمانی آسیا دیدید. ما تیم امید بسیار خوبی داریم و در تیم ملی نیز نفرات جوان آینده‌دار و مستعدی را در اختیار داریم. خدا را شکر پشتوانه‌های خوبی در کاراته ایران ظهور کرده‌اند و قطعا می‌توانند نتایج خوبی را در رویدادهای پیش رو با برنامه‌ریزی کادرهای فنی رقم بزنند.
وی با تاکید بر اینکه هدفمان حضور پر قدرت در بازی‌های آسیایی است، تصریح کرد: این ظرفیت در کاراته ما وجود دارد که مثل گذشته در رویدادهای مهم مثل بازی‌های آسیایی برای کاروان ورزش ایران مدال‌آوری کند و قطعا حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا و تجارب آن برای رسیدن به این هدف کمک خواهد کرد.
طباطبایی با انتقاد از سهم‌خواهی تعداد انگشت شماری از منتقدان، گفت: برخی افراد که تعدادشان قلیل است برای سهم‌خواهی دست به هر انتقادی می‌زنند و حتی در جریان مسابقات، در صفحات مجازی، حرف‌های بیشرمانه‌ و توهین‌های زشتی را علیه ورزشکاران، مربیان، سرپرست و دست‌اندرکاران تیم‌های ملی کاراته داشتند که اتفاقی واقعا ناراحت کننده و غیراخلاقی بود. این ورزشکاران برای کشور مبارزه می‌کنند و شایسته احترام هستند. سرمربیان و دیگر اعضای کادر فنی تیم های ملی نیز از نجیب‌ترین، باشخصیت‌ترین و فنی‌ترین های کاراته ایران محسوب می‌شوند.
رییس فدراسیون کاراته، تاکید کرد: تا روزی که در فدراسیون کاراته به جامعه کاراته خدمت می‌کنم، به افرادی که در حال حاضر نیز پرونده‌های باز در محاکم قضایی دارند اجازه حضور در تیم‌های ملی یا سایر ارکان فدراسیون را نمی‌دهم، چرا که اخلاق اولویت اصلی برای ما در کنار فن است. این افراد مطمئن باشند نمی‌توانند با این روش‌های زشت و غیراخلاقی دست به سهم خواهی بزنند.
وی در ادامه درباره نقش منفی عدم اعزام ملی‌پوشان کاراته به تورنمنت‌های بین‌المللی به دلایل مختلف، گفت: قطعا تا بازی‌های آسیایی حداقل در ۳ کاراته وان حاضر خواهیم شد. ابتدا ارزیابی دقیقی از عملکرد تیم‌های ملی در رقابت‌های آسیایی انجام خواهد شد و سپس برای حضور پر قدرت در بازی‌های آسیایی برنامه‌ریزی خواهیم کرد.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.