تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
کد خبر : 19417

ضرورت واریز درآمدهای سازمان میادین میوه و تره بار به خزانه شهرداری تهران

ضرورت واریز درآمدهای سازمان میادین میوه و تره بار به خزانه شهرداری تهران

به گزارش ایسنا، محمد آخوندی در هفتاد و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری گفت: سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در شرایطی که مردم با سختی هایی رو به رو هستند نقش آفرینی مناسبی داشته و همانطور که آمار و ارقام گزارش حکایت می‌کند سازمان میادین میوه و تره

به گزارش ایسنا، محمد آخوندی در هفتاد و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری گفت: سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در شرایطی که مردم با سختی هایی رو به رو هستند نقش آفرینی مناسبی داشته و همانطور که آمار و ارقام گزارش حکایت می‌کند سازمان میادین میوه و تره بار توانسته در تنظیم بازار در بزنگاه‌ها حضور یافته و خدمت مناسبی را به مردم ارائه کند. از سازمان میوه و تره بار این توقع وجود دارد که بر اساس برنامه های ارائه شده از سوی شهردار که در صحن شورا اعلام شد، اقدام به گسترش کمی و کیفی خدمات خود کنند.

وی افزود: ارائه خدمات مناسب به مردم نیازمند نظارت مستمر و دقیق است و می بایست بر فعالیت های میادین خصوصا نوع خدمات و کیفیت آن و نوع مواجهه پرسنل با مردم نظارت کامل و دائمی داشت. از سوی دیگر فضایی فراهم شود تا در صورت نیاز مردم بتوانند شکایات خود را به صورت مستقیم به ریاست سازمان میادین میوه و تره بار انتقال دهند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین با اشاره به تبصره ۲ ماده ۷۸ قانون شهرداری ها گفت: بر اساس این تبصره وجهی که به عنوان سپرده یا امانت به شهرداری داده می شود باید در حساب مخصوصی نگهداری شده و شهرداری حق ندارد در این امانت دخل و تصرف داشته باشد. بر اساس بررسی های صورت گرفته مشخص شد که این مورد در سازمان میوه و تره بار رعایت نشده و در سنوات گذشته وجوه دریافتی از مردم بابت غرفه ها مورد هزینه کرد، قرار گرفته است. لذا این درخواست وجود دارد که با نظارت کامل بر این موضوع از تکرار آن جلوگیری شود.

وی ادامه داد: در تبصره یک بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران آمده که درآمدهای اختصاصی سازمان ها می بایست در یک زمان مشخص به طور کامل به حساب خزانه شهرداری تهران واریز و شهرداری موظف است در مدت زمان مشخص این وجوه را به سازمان مربوطه بازگرداند. بر اساس آخرین گزارش‌های ارائه شده به کمیسیون این مورد نیز در سازمان میادین به طور کامل رعایت نشده؛ لذا این توقع وجود دارد تا ترتیبی اتخاذ شود که این وجوه به حساب خزانه واریز و اگر شهرداری تأخیری در این خصوص داشت ما بررسی لازم را انجام دهیم.

آخوندی تاکید کرد: بر اساس گزارش حسابرس مشخص شده که در دوره های گذشته در خصوص واگذاری غرفه ها به شرکت کنندگان در مزایده ها ضوابط در واگذاری به طور کامل رعایت نشده که این موضوع نیز می بایست از سوی سازمان به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد. بدهی مالیاتی تعیین تکلیف نشده ای در سازمان میادین میوه و تره بار وجود دارد که منجر به صدور جریمه شده است. این توقع از مدیریت سازمان میوه و تره بار وجود دارد که در این خصوص زمان بگذارند و مشکلات موجود در این بخش را حل کرده و مانع از ایجاد ضرر و زیان بیشتر شوند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.