تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
کد خبر : 16280

ضرورت تبدیل کلانتری‌ها به یگانی ضربتی/تاثیر نگهبان محله در پیشگیری از جرم

ضرورت تبدیل کلانتری‌ها به یگانی ضربتی/تاثیر نگهبان محله در پیشگیری از جرم

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی در جلسه کمیسیون تحول کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها که در مقر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد، بر ضرورت استفاده از تمام ظرفیت کلانتری‌ها در ارتقاء امنیت و احساس امنیت در جامعه تاکید کرد و گفت: اصلی‌ترین فلسفه وجودی کلانتری‌ها کشف جرم و دستگیری مجرم است؛ از این‌رو باید تلاش

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی در جلسه کمیسیون تحول کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها که در مقر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد، بر ضرورت استفاده از تمام ظرفیت کلانتری‌ها در ارتقاء امنیت و احساس امنیت در جامعه تاکید کرد و گفت: اصلی‌ترین فلسفه وجودی کلانتری‌ها کشف جرم و دستگیری مجرم است؛ از این‌رو باید تلاش شود که همه ظرفیت و توان کلانتری‌ها کشف محور و گشت محور باشد.

وی با با بیان اینکه کلانتری‌ها باید یگانی ضربتی باشند و در لحظه پرونده‌های سرقت و دیگر جرائم  را در دستورکار خود قرار دهند، گفت: همه تجهیزات خودرویی و موتوری کلانتری‌ها در سازماندهی جدید موظف به  گشت زنی هدفمند و اجرای ماموریت‌های ۱۱۰  هستند.

استفاده از دست افزارهای الکترونیکی در کلانتری‌ها

رحیمی با اشاره به بهره‌گیری کلانتری‌ها از تجهیزات هوشمند فناوری اطلاعات گفت: با هدف تسریع در ماموریت‌های ۱۱۰ و کاهش ضریب اشتباه از دستاورد دست‌افزارهای الکترونیکی در کلانتری‌ها استفاده می‌شود.

رییس پلیس پایتخت با تاکید بر این که از همه تمهیدات لازم در خصوص پیشگیری از جرم با بهره‌گیری از ظرفیت و قابلیت‌های دیگر سازمان‌ها نیز باید استفاده شود، گفت: لازم است که از ظرفیت نگهبان محله در راستای افزایش امنیت مجتمع‌های تجاری و مسکونی استفاده شود. در حال حاضر حدود ۱۹۸ شرکت انتظام در پایتخت داریم که باید از این ظرفیت بزرگ برای ارتقاء سطح امنیت و مقابله با ناامنی و پیشگیری از وقوع جرم استفاده شود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.