تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
کد خبر : 19587

شیوع زیرسویه اُمیکرون در ۲ شهر مهم چین

شیوع زیرسویه اُمیکرون در ۲ شهر مهم چین

به گزارش ایسنا، مقامات چین با تاکید بر اینکه شیوع زیر سویه BA.۵.۲ که از قدرت سرایت بالاتری برخوردار است و می تواند در برابر سیستم ایمنی در امان بماند، اظهار داشتند: افزایش آمار مبتلایان کروناویروس موجب شد تا ده‌ها میلیون نفر از ساکنان شهر “شی‌آن” با محدودیتهایی مواجه شوند. با اعمال محدودیتهای جدید کرونایی

به گزارش ایسنا، مقامات چین با تاکید بر اینکه شیوع زیر سویه BA.۵.۲ که از قدرت سرایت بالاتری برخوردار است و می تواند در برابر سیستم ایمنی در امان بماند، اظهار داشتند: افزایش آمار مبتلایان کروناویروس موجب شد تا ده‌ها میلیون نفر از ساکنان شهر “شی‌آن” با محدودیتهایی مواجه شوند.

با اعمال محدودیتهای جدید کرونایی که از امروز (چهارشنبه) در شی‌آن اعمال شده، ده‌ها میلیون نفر از ساکنان این شهر قرنطینه شدند و مراکز تجاری مجبور به تعطیلی فعالیت خود شدند.

مقامات بهداشت چین از شناسایی بیش از ۳۰۰ مورد ابتلا به کروناویروس در شهر “شی‌آن” و “شانگهای” بزرگترین شهر این کشور خبر دادند.

افزایش آمار مبتلایان جدید و نوع واکنش مقامات این کشور این نگرانی را به همراه داشته که محدودیتهایی مشابه با آنچه پیش از این در چین اعمال شد، مجدد اجرا شود.

روز گذشته (سه شنبه) برخی از ساکنان شهر شانگهای در شبکه های اجتماعی گزارش دادند که جیره غذایی دولتی دریافت کرده اند که میتواند بازگشتی به قرنطینه طولانی مدت در فصل بهار باشد.

به گزارش فرانس۲۴، همچنین مقامات چین در راستای کنترل سریعتر شیوع جدید بیماری اقدام به غربالگری‌های گسترده کرونا در برخی مناطق شهرهای شانگهای و شی‌آن کرده اند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.