تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
کد خبر : 9523

شهردار تهران، جانشین وزیر کشور در مدیریت بحران پایتخت باشد

شهردار تهران، جانشین وزیر کشور در مدیریت بحران پایتخت باشد

به گزارش ایسنا، علی نصیری در دیدار با رئیس و تعدادی از مدیران شبکه تهران با تاکید بر این که باید از ظرفیت تمامی رسانه‌ها و به ویژه رسانه ملی در زمان بحران پیش و پس از آن نیز استفاده شود گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در آموزش اصول پیشگیری و مقابله با بحران‌هایی نظیر زلزله

به گزارش ایسنا، علی نصیری در دیدار با رئیس و تعدادی از مدیران شبکه تهران با تاکید بر این که باید از ظرفیت تمامی رسانه‌ها و به ویژه رسانه ملی در زمان بحران پیش و پس از آن نیز استفاده شود گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در آموزش اصول پیشگیری و مقابله با بحران‌هایی نظیر زلزله و سیل دارند. در هنگام ووقوع بحران نیز این رسانه ها هستندکه می توانند به آرامش افکار عمومی و جلوگیری از شایعات کمک کنند. از این رو باید از ظرفیت رسانه به درستی استفاده شود.

وی با اشاره به برنامه‌های شبکه تهران که مختص به مردم این استان ساخته می شود اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت شبکه تهران می توان به طور مشخص به موضوع تهران و مخاطرات آن پرداخت و این ظرفیت مهمی است.

نصیری با تاکید بر این که لازم است از طریق ساخت برنامه‌های آموزشی آمادگی شهروندان در برابر بحران‌ها و بخصوص حوادثی نظیر سیل و زلزله و غیره را افزایش داد گفت: البته باید توجه داشته باشیم که کیفیت برنامه‌ها نیز باید به گونه‌ای باشد که مخاطب از آن استقبال کرده و محتوای آن کیفی و غنی باشد.

سرپرست سازمان پیشگیری  و مدیریت بحران شهر تهران، مدیریت بحران و رسانه را دو عنصری که نیازمند شناخت و همکاری با یکدیگر هستند توصیف کرد و افزود: برای تولید محصولات در این حوزه اول باید رسانه و مدیریت بحران شناخت کاملی از هم داشته و پس از رسیدن به یک درک مشترک تولیدات خود را ارائه کند. این موضوع منجر به ترویج فرهنگ ایمنی خواهد شد.

نصیری اضافه کرد: از طرفی دیگر رسانه‌ها باید در حوزه‌هایی نظیر ایمنی و مدیریت بحران مطالبه‌گری هم بکنند و از دستگاه‌های مختلف که دارای وظیفه و مسئولیت هستند درباره اقدامات و وظایفشان پاسخ بخواهند.

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به سطح‌بندی حوادث اظهار کرد: واقعیت این است هر حادثه‌ای که در تهران رخ داده و از یک سطحی فراتر رود بعد ملی پیدا می کند به همین دلیل نیز اهمیت مدیریت بحران در تهران دو چندان و لازم است که شهردار تهران جانشین وزیر کشور در مدیریت بحران تهران باشد. علاوه بر آن نقش مسئولان در مدیریت بحران کاملا تعریف شده و مشخص باشد.

وی بر ضرورت آموزش اصول و مفاهیم مدیریت بحران در سنین کودکی نیز اشاره کرد و گفت: نباید تصور کنیم که برنامه های مدیریت بحران تنها برای یک بازه سنی است بلکه باید کودکان نیز مورد توجه قرار گرفته و محتوای آموزشی متناسب با آن نیز تولید شود. همچنین باید برای رده های سنی دیگر و گرووهای مختلف جامعه نیز برنامه‌هایی متناسب در نظر گرفته شود تا تمام اقشار جامعه بتوانند با این آموزش ها همراه شوند.

نصیری ادامه داد: این آموزش‌ها سبب می شود تا مردم بدانند قبل و حین و پس از زلزله یا هر بحران دیگری چه اقدامات دیگری انجام دهند و در واقع می توان گفت که آموزش تا حد قابل توجهی از ترس و استیصال مردم در مقابل بحران جلوگیری خواهد کرد.

همچنین سعید اشناب رئیس شبکه ۵ نیز در این دیدار از همکاری مشترک با این سازمان استقبال و ابراز امیدواری کرد که بتوان اقدامات موثرتری را در ادامه انجام داد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.