تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
کد خبر : 15915

شهادت یک فلسطینی در نابلس توسط صهیونیست‌ها

شهادت یک فلسطینی در نابلس توسط صهیونیست‌ها

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی “وفا”، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد، “محمد حسن محمد عساف”، جوان ۳۴ ساله فلسطینی پس از جراحت از ناحیه سینه به ضرب گلوله نیروهای رژیم صهیونیستی در شهر نابلس به شهادت رسید. وزارت بهداشت فلسطین همچنین شهادت این فلسطینی و زخمی شدن ۱۱ تن دیگر در نتیجه

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی “وفا”، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد، “محمد حسن محمد عساف”، جوان ۳۴ ساله فلسطینی پس از جراحت از ناحیه سینه به ضرب گلوله نیروهای رژیم صهیونیستی در شهر نابلس به شهادت رسید.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین شهادت این فلسطینی و زخمی شدن ۱۱ تن دیگر در نتیجه یورش اشغالگران به نابلس را تایید کرد.

دو شهر نابلس و جنین شاهد درگیری‌های بین نیروهای مقاومت فلسطین و نیروهای رژیم اشغالگر است که کمپین یورش‌ها و بازداشت‌ها را در مناطق مختلف کرانه باختری راه اندازی کرده‌اند.

ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرد که کمپین بازداشت گسترده‌ای را در کرانه باختری راه‌اندازی کرده و نیروهای ارتش این رژیم در شهرستان “جنین”، شهرهای “طولکرم” و “نابلس” و همچنین روستاهای “عوریف”، “قباطیه” و “جبع” مستقر شده‌اند.

نیروهای رژیم صهیونیستی در جریان کمپین بازداشت‌ها و یورش‌های گسترده در تعدادی از شهرهای کرانه باختری ۱۲ شهروند فلسطینی را بازداشت کردند.

 فعالان شبکه‌های اجتماعی کلیپ‌های ویدیویی را منتشر کردند که در آن صداهای درگیری‌ها و شلیک گلوله شنیده می‌شد و نشان می‌داد خودروهای اشغالگران در خیابان‌های نابلس در حال حرکت هستند.

نیروهای رژیم اشغالگر به شهرک “قباطیه” در جنین نیز یورش برده و اقدام به بازداشت یک تن کردند.

نیروهای فلسطینی نیز به سمت نیروهای رژیم صهیونیستی که به شهر “جنین” یورش برده بودند، تیراندازی کردند.

در همین راستا، نیروهای رژیم اشغالگر صبح امروز (چهارشنبه) به شهرک “کفر اللبد” در شرق طولکرم یورش بردند.

منابع فلسطینی اعلام کردند، نیروهای زیادی از ارتش رژیم صهیونیستی  به شهرک “کفر اللبد” یورش برده و در کوچه و خیابان های آن مستقر شدند.

سربازان رژیم اشغالگر بمب‌های صوتی و گاز اشک‌آور به سمت جوانان فلسطینی شلیک کردند و درگیری‌هایی میان دو طرف رخ داد.

دو جوان فلسطینی صبح امروز در نزدیکی ورودی شهرک “بیت أمر” واقع در شمال “الخلیل” به ضرب گلوله نیروهای رژیم اشغالگر زخمی شدند.

در همین رابطه، منابع فلسطینی اعلام کردند، نیروهای رژیم اشغالگر به سمت شهروندان فلسطینی گلوله جنگی شلیک کردند و دو جوان زخمی شدند و یکی از آنها به بیمارستان “الأهلی” در شهر خلیل منتقل شد.

شاهدان عینی اعلام کردند، نیروهای رژیم اشغالگر جوان زخمی دوم را بازداشت کردند و وضعیت سلامتی وی مشخص نیست و آنها مانع رسیدگی کادر پزشکی و امدادرسانی به او شدند.

شهرک “بیت أمر” نیز شاهد درگیری‌های خشونت‌باری پس از سرکوب راهپیمایی همبستگی با ساکنان اردوگاه جنین توسط اشغالگران بود و در جریان آن ده‌ها تن دچار حالت خفگی شده و تعدادی نیز به ضرب گلوله مشقی زخمی شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی از ابتدای سال ۲۰۲۲، ۱۱۰۰ شهروند فلسطینی را از کرانه باختری بازداشت کرده است که ۳۰۰ تن از آنها طی ماه گذشته میلادی بازداشت شده‌اند.

در همین رابطه، بیشتر فلسطینی‌ها طی هفته‌های اخیر در شمال کرانه باختری به ویژه در دو منطقه “جنین” و “نابلس” بازداشت شده‌اند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.