تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸
کد خبر : 20958

شبکه آب‌رسانی شهرها پایدار است

شبکه آب‌رسانی شهرها پایدار است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت مهندسی آب و فاضلاب، تیم‌های عملیاتی ویژه و واکنش سریع شرکت‌های آبفای استان‌های کشور خسارات واردشده به تاسیسات آب‌رسانی و شبکه توزیع آب را که در اثر بارندگی شدید و سیلاب اخیر ایجاد شده بود برطرف کرده‌اند و در حال حاضر آب‌رسانی به همه شهرها به صورت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت مهندسی آب و فاضلاب، تیم‌های عملیاتی ویژه و واکنش سریع شرکت‌های آبفای استان‌های کشور خسارات واردشده به تاسیسات آب‌رسانی و شبکه توزیع آب را که در اثر بارندگی شدید و سیلاب اخیر ایجاد شده بود برطرف کرده‌اند و در حال حاضر آب‌رسانی به همه شهرها به صورت پایدار و طبق روال گذشته در حال انجام است.
با هشدارهای به‌موقع و آمادگی قبلی تیم‌های عملیاتی بر اساس روش‌های اجرایی استانداردی که از قبل تعریف شده، تعمیرات شبکه آب‌رسانی در مناطق آسیب‌دیده با سرعت انجام شد و در حال حاضر آب شرب تمامی مناطق سیل‌زده در مدار بهره‌برداری قرار دارد.
بارندگی شدید و سیلاب در استان مازندارن موجب ورود گل و لای به حوضچه‌های تصفیه‌خانه آب شرب کلاردشت و از مدار خارج شدن این تصفیه خانه شد و روستاهای زیر پوشش ۱۵۰ لیتر در ثانیه دچار کمبود آب شدند.
هم‌چنین ۱۵۹کیلومتر خطوط انتقال و ۱۱۸.۵ شبکه توزیع و به هفت باب از مخازن ذخیره آب خساراتی وارد و آب شرب تعدادی از روستاها قطع شد. از همان ساعات اولیه جاری شدن سیلاب با تشکیل
تیم‌های ارزیاب و واکنش سریع و بررسی ابعاد خسارت اقدامات هم‌چون شست‌وشوی حوضچه‌ها و آبگیر تصفیه‌خانه آب کلاردشت، راه‌اندازی مجدد تصفیه‌خانه و اعزام تانکر سیار آب‌رسانی به روستاهای سیل‌زده آغاز شد.
با گندزدایی آب مخازن و شبکه روستاهای سیل‌زده، توزیع پودر کلر برای ضدعفونی و نصب مخزن پلیمری ۵۰۰۰ متر مکعبی کیفیت آب روستاهای و شهرهای سیل‌زده پایدار شد.
سیلاب روزهای گذشته به زیرساخت‌های آب‌رسانی ۷ شهر و ۱۶۳ روستا در ۱۹ شهرستان استان فارس، آسیب‌های جدی وارد کرد که با اقدامات به موقع و تلاش شبانه‌روزی اکیپ‌های فنی و بهره‌برداری آبفای استان فارس و امور آبفای شهرستان‌های تابعه، زیرساخت‌ها به طور موقت مرمت شد و آب شرب همه شهرهای دچار بحران وصل شد.
با تلاش اکیپ‌های عملیاتی شکستگی خط انتقال آب شرب گتوند ترمیم و آب شرب هفت روستای بخش عقیلی گتوند مجددا برقرار شد. با افزایش میزان آب ورودی به استان بوشهر و وارد مدار شدن تصفیه خانه آب کازرون، دبی آب ورودی شهرستان گناوه به روال عادی برگشت.
سیلاب موجب کاهش ورودی آب به شبکه آبرسانی برخی از شهرستان‌های استان بوشهر شده بود که با تلاش گروه‌های عملیاتی شرکت آب و فاضلاب، دبی آب ورودی شهرستان گناوه به روال عادی برگشت.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.