تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸
کد خبر : 22067

سید حسن نصرالله: بزودی هیاتی از وزارت انرژی لبنان راهی تهران خواهد شد

سید حسن نصرالله: بزودی هیاتی از وزارت انرژی لبنان راهی تهران خواهد شد

به گزارش ایسنا، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در یک سخنرانی در مراسمی به مناسبت اربعین امام حسین (ع) در شهر بعلبک تاکید کرد: برادرانمان در جمهوری اسلامی ایران به ما وعده دادند که در زمینه سوخت به لبنان کمک کنند. به نقل از شبکه الجزیره، دبیرکل حزب الله لبنان در این سخنرانی

به گزارش ایسنا، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در یک سخنرانی در مراسمی به مناسبت اربعین امام حسین (ع) در شهر بعلبک تاکید کرد: برادرانمان در جمهوری اسلامی ایران به ما وعده دادند که در زمینه سوخت به لبنان کمک کنند.
به نقل از شبکه الجزیره، دبیرکل حزب الله لبنان در این سخنرانی گفت که به زودی هیاتی از وزارت انرژی لبنان عازم تهران خواهد شد و در خصوص مساله سوخت با مسئولان ایرانی رایزنی خواهد کرد.
پیش از این، ولید فیاض، وزیر انرژی و منابع آبی دولت پیشبرد امور لبنان در اظهاراتی گفت: ما از هر کمک و بخششی که از طرف دولت های دوست بیاید استقبال می کنیم.
وی تاکید کرد: ما در این راستا مشخصات سوخت مورد نیاز برای نیروگاه های تولید برق را آماده کردیم و به طرف های ذیربط اعلام می کنیم و بر روی سایت وزارت انرژی نیز قرار خواهیم داد.
وزیر انرژی لبنان تاکید کرد: نیروگاه های تولید برق به هر یک لیتر سوخت نیاز دارند و با توجه به افزایش دمای هوا در تابستان این امر بر هیچ کس پوشیده نیست.
این اظهارات الفیاض در پاسخ به سخنان اخیر سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان است که گفته بود آمادگی تامین سوخت از ایران را دارد.
دبیرکل حزب الله لبنان اخیرا در گفت‌وگو با شبکه المیادین درخصوص بحران سوخت لبنان تاکید کرد: “من حاضرم از ایران سوخت وارد کنم اما مساله این است که دولت لبنان باید این امر را بپذیرد، هیچ کسی در لبنان جرات این کار را ندارد زیرا از تحریم های آمریکا می ترسند.”
همچنین وئام وهاب، رئیس حزب “التوحید العربی” لبنان تاکید کرد که پیشنهاد سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان برای آوردن سوخت از ایران تحولی مثبت است و باید اجرایی شود. هرکس که با این پیشنهاد مخالفت کند باید رسوا شود.
وهاب در ادامه خاطرنشان کرد: به عقیده من مخالفت با این پیشنهاد خیانت به مردم و منافع مردم است زیرا نفتی که از عراق وارد کردیم آخر ماه آگوست به پایان خواهد رسید. از سوخت ایرانی استقبال می کنیم.
انتهای پیام 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.