تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
کد خبر : 16157

سپاهان گزینه اول قهرمانی است / رزومه سرمربی تیم ملی قوی است

سپاهان گزینه اول قهرمانی است / رزومه سرمربی تیم ملی قوی است

کیوان صادقی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تا حدی وضعیت ۳ تیم صعود کننده به مرحله پلی آف مشخص بود و این تیم‌ها برای کسب جایگاه اول و دومی تلاش می‌کردند و در کنار آن بقیه تیم‌ها نیز برای کسب جایگاه چهارمی و رسیدن به پلی آف رقابت تنگاتنگی داشتند. در اصفهان شاهد رقابت‌های

کیوان صادقی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تا حدی وضعیت ۳ تیم صعود کننده به مرحله پلی آف مشخص بود و این تیم‌ها برای کسب جایگاه اول و دومی تلاش می‌کردند و در کنار آن بقیه تیم‌ها نیز برای کسب جایگاه چهارمی و رسیدن به پلی آف رقابت تنگاتنگی داشتند. در اصفهان شاهد رقابت‌های بسیار خوب و نزدیکی بودیم که در نهایت تیم‌های فولاد مبارکه سپاهان، شهید شاملی کازرون، ذوب آهن و مس کرمان راهی مرحله بعد شدند.

وی در ارتباط با سطح کمی و کیفی مسابقات گفت: برگزاری لیگ به سبک برگزاری متمرکز، خوبی و بدی‌های خاص خود را دارد، خوب بودن آن، آمادگی بازیکنان برای حضور در مسابقات آسیایی و بازی کردن در فاصله کوتاه است، با توجه به برگزاری متمرکز، بازیکنان یاد می گیرند که در طول یک هفته چند بازی انجام دهند و بد بودن آن از این جهت است که تیم‌ها در شهرهای خود بازی نمی‌کنند و نمی‌توانند از شرایط میزبانی و حضور تماشاگران خود استفاده کنند و این مسئله تا حدی در جذب اسپانسرهای مالی شهرستانی تاثیر منفی می گذارد.

این پیشکسوت هندبال  ادامه داد: زمانی که مسابقات متمرکز باشد کارشناسان  و اهل فن می‌توانند تمام بازیکنان را یکجا زیرنظر داشته باشند که این موضوع یک مزیت است، امیدوارم با بهبود شرایط شیوع ویروس کرونا و ریشه کن شدن این بیماری لیگ به وضعیت قبلی برگردد.

صادقی که در طول ادوار مختلف هدایت تیم های ملی را در اختیار داشته، خاطرنشان کرد: در مجموع لیگ خوبی را تا این مرحله شاهد بودیم، فرصتی بود که بازیکنان جوان بتوانند خودی نشان دهند، اگر بخواهیم تیم‌های لیگ را درجه بندی کنیم در ۳ گروه تقسیم می‌شوند، تیم‌هایی که همیشه مدعی هستند که در مقابل رقبا نتایج خوبی می گرفتند که در بالای جدول قرار دارند، تیم‌های میانه جدول مثل مس کرمان، زغال سنگ طبس، سپاهان نوین و حتی گچساران و تیم‌های پایین جدول که از قبل مشخص بودند با توجه به نتایجی که می گرفتند. امیدوارم به مرحله‌ای برسیم که تمام تیم‌ها درجه یک باشند و سطح کیفی بالاتری را شاهد باشیم.

این پیشکسوت هندبال با اشاره به سال پرفشار هندبال و برگزاری اردوها و مسابقات و تاثیر آن بر روی بازیکنان، اضافه کرد: در مرحله نهایی دور مقدماتی تیم‌ها ۴ بازی داشتند و با توجه به اینکه بازی‌ها در فاصله یک هفته ای بود، خود به خود مصدومیت‌ها بیشتر می‌شود و شاهد از دور خارج شدن بازیکنانی هستیم که از نظر بدنی آماده نیستند، اما این فرصتی است برای ما که برای مسابقات آسیایی شرایط‌مان را محک بزنیم.

وی افزود: باید بتوانیم مسابقات را در فاصله کمی برگزار کرده و فشار بیشتری بر روی بازیکنان ایجاد کنیم، طی دو سال اخیر به دلیل شرایط کرونا این سبک مسابقات ایجاد شد و سال ۱۴۰۰ هم به دلیل اردوها و مسابقاتی که تیم‌های ملی داشتند این فشار و شرایط مسابقات سخت‌تر از قبل شد، تمام این‌ها زمان لیگ را طولانی‌تر کرد و برای تیم‌ها و بازیکنان خسته کننده شد، باید بدانیم برای داشتن لیگی پویا باید این روند انجام شود، این که بازیکنی در بازده خاصی مسابقه داشته باشد و بعد درگیر مسابقه و تمرین نباشد اشتباه است. باید به تیم‌ها حدود ۳ ماه فرصت ریکاوری بدهیم و بعد برای داشتن لیگی قوی و تیم‌های ملی خوب بازیکنان را بین ۹ تا ۱۰ ماه درگیر مسابقات کنیم تا در کوران مسابقات در آمادگی باقی بمانند.

این کارشناس هندبال درباره عملکرد تیم‌های اصفهانی تا این مرحله لیگ گفت: سپاهان با بازیکنانی که دارد باید قهرمان شود؛ مگر اینکه اتفاق خاصی رخ دهد. سپاهان را گزینه اول قهرمانی می دانم، اما از شرایط داخلی ذوب آهن خبر نداریم،باید این تیم نتایج بهتری می گرفت و فینالیست می شد، امیدوارم که بتواند در پلی‌آف شهید شاملی کازرون را شکست داده و یک فینال اصفهانی را شاهد باشیم که این مسئله بعید نیست.  اما شاید شانس تیم شهید شاملی بیشتر باشد. از طرف دیگر اگر مس کرمان به خودش بیاید، می‌تواند برای سپاهان دردسرساز شده و مدعی فینال شود هرچند کارش در مقابل سپاهان سخت است و تمرکز خود را بر روی مقام سومی باید بگذارند که تصورم بر این است که خودشان نیز چنین تمایلی دارند، بنابراین سپاهان صد در صد یک پای فینال است و اگر شهید شاملی به همان سبک ابتدای لیگ تاکنون ادامه دهد و بازی کند می تواند دیگر فینالیست امسال باشد هرچند دوست داریم که ذوب آهن را مقابل سپاهان ببینیم تا دربی زیبایی در فینال این فصل شاهد باشیم.

وی با اشاره به حضور پرشور تماشاگران اصفهانی در سالن مسابقات، خاطرنشان کرد: برخی از شهرها هندبال خیز هستند و مهد هندبال محسوب می‌شوند که اصفهان یکی از این شهرها است، در هر ۳ سالنی که مسابقات برگزار می شد شاهد حضور تماشاگران زیادی بودیم و در بازی ذوب‌آهن و سپاهان که دربی هندبال اصفهان هم محسوب می‌شد سالن مملو از تماشاگر بود حتی بیشتر از فوتبال. این که لیگ ما تعطیل بود کمی باعث کاهش تماشاگران شد و بعد از مدت‌ها یک دوره از مسابقات در اصفهان برگزار شد که بسیار خوب بود.

این پیشکسوت هندبال اضافه کرد: البته یک مرحله میزبانی هم به قم داده شد که این مسئله، کار اشتباهی بود، می‌توانستند این میزبانی را به کازرون یا کرمان بدهند. با انتقال میزبانی‌ها به شهرستان‌ها دوباره شاهد بازگشت تماشاگران بودیم تا با رشته خود ارتباط دوباره‌ای برقرار کنند. در اصفهان شاهد حضور پیشکسوتان و قدیمی‌های هندبال در کنار علاقه‌مندان نوجوان و جوان در سالن‌ها بودیم، اگر لیگ به حالت قبل برگردد، می‌توانیم دوباره تماشاگران زیادی را در سالن مسابقات ببینیم.

صادقی همچنین درباره «وسلین ووجوویچ» سرمربی جدید اهل صربستان و مونته نگرویی تیم ملی هندبال، گفت: او از بازیکنان شاخص هندبال دنیا بوده و رزومه خوب و قوی دارد و امیدوارم بستر خوبی برای این مربی ایجاد شود تا بتواند تحولی در هندبال ایران ایجاد کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.