تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
کد خبر : 29596

سوختگی کودک اهوازی به دلیل قصور پزشکی/ دادستان ورود کرد

سوختگی کودک اهوازی به دلیل قصور پزشکی/ دادستان ورود کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان به عیادت کودک سه ساله‌ای که در جریان قصور پزشکی در بیمارستان ابوذر اهواز دچار سوختگی شده بود رفت و در جریان حضور در بیمارستان دستورات قضائی برای درمان هر چه سریع‌تر این کودک و رسیدگی به پرونده تشکیل شده را صادر کرد. بنابر

به گزارش خبرگزاری مهر، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان به عیادت کودک سه ساله‌ای که در جریان قصور پزشکی در بیمارستان ابوذر اهواز دچار سوختگی شده بود رفت و در جریان حضور در بیمارستان دستورات قضائی برای درمان هر چه سریع‌تر این کودک و رسیدگی به پرونده تشکیل شده را صادر کرد.

بنابر این گزارش یک کودک سه ساله برای عمل آپاندیس در بیمارستان ابوذر اهواز بستری بود که در اتاق عمل دچار سوختگی از ناحیه کمر و پا شد که بر اساس گزارش‌های اولیه این اتفاق در نتیجه قصور پزشکی بوده است.

دادستان اهواز به محض اطلاع از این موضوع در بیمارستان حاضر شده و ضمن عیادت از بیمار و دلجویی از خانواده وی، موضوع را مورد بررسی قرار داد.

دادستان مرکز استان خوزستان با بیان اینکه در این خصوص پرونده قضائی تشکیل شده است، گفت: در راستای ماده ۲ قانون حمایت از کودکان و نوجوانان این موضوع بلافاصله مورد پیگیری قرار گرفت و مقرر شد با رعایت مقررات نسبت به بررسی تخلفات صورت گرفته اقدام و مقصران حادثه شناسایی و برابر قانون با آنان برخورد شود.

وی ادامه داد: پس از این بازدید که با حضور رئیس علوم پزشکی اهواز و معاونان وی و رئیس سازمان نظام پزشکی استان انجام شد، مقرر شد دستگاه‌های نظارتی در حوزه بهداشت و درمان برای بررسی حادثه مذکور پیگیری‌های لازم را صورت دهند. همچنین طی همین نشست وضعیت بهداشت و درمان استان هم مورد بررسی قرار گرفت.

جعفری چگنی تصریح کرد: دستگاه قضائی ضمن احترام به جامعه بهداشت و درمان و تقدیر از زحمات آنان، بر رعایت حقوق بیمار و اخلاق پزشکی، تاکید دارد و با هرگونه قصور در این زمینه برخورد قانونی می‌کند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.