تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۳:۴۴
کد خبر : 9371

سوءتغذیه در خردسالی عامل دیابت در بزرگسالی است

سوءتغذیه در خردسالی عامل دیابت در بزرگسالی است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا دهقانی روز شنبه در نشستی خبری به مناسبت هفته دیابت با اشاره به اینکه تغذیه یکی از عوامل مهم در ابتلا به دیابت است، اظهار داشت: یزد در حال حاضر رتبه اول میزان ابتلا به دیابت را در کشور به خود اختصاص داده است. وی با اشاره به اینکه یزد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا دهقانی روز شنبه در نشستی خبری به مناسبت هفته دیابت با اشاره به اینکه تغذیه یکی از عوامل مهم در ابتلا به دیابت است، اظهار داشت: یزد در حال حاضر رتبه اول میزان ابتلا به دیابت را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه یزد وضعیت مناسبی در زمینه ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر ندارد، افزود: متاسفانه استان یزد در زمینه ابتلا به ۱۰ سرطان شایع نیز رتبه های اول تا سوم را داراست.

دهقانی با بیان اینکه متاسفانه یزدی‌ها در خوب زندگی کردن و سبک صحیح زندگی، رتبه آخر را در کشور دارند، عنوان کرد: یزد در زمینه مصرف فست فودها رتبه اول کشور، در زمینه صرف ماهی رتبه ۲۰ کشور، در زمینه مصرف سبزیجات رتبه ۲۶ کشور و در تحرک بدنی رتبه ۲۹ کشور را داراست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به اینکه آمار دقیقی از بیماران دیابتی یزد نداریم، بیان کرد: بسیاری از بیماران دیابتی یا برای درمان خود مراجعه نمی کنند یا از بیماری خود بی اطلاع هستند اما آمار بیماران دیابتی دارای پرونده در استان یزد، بین ۸۵ تا ۹۰ هزار نفر است و این در حالی است که جمعیت استان یزد به حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر می رسد.

دهقانی یادآور شد: بیشترین میزان شیوع دیابت مربوط به شهرستان تفت است اما از نظر رتبه بندی سنی، خاتم، بیشترین آمار دیابتی ها را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: بیش از ۶۰ درصد فوتی های کرونایی یک یا چند بیماری زمینه داشته اند که یکی از آنها دیابت بوده است که در گروه سنی بالای ۶۰ سال، این عدد به ۷۰ درصد رسیده است.

دهقانی، تغذیه و تحرک بدنی را مهمترین عامل ابتلا به دیابت دانست و گفت: خانواده ها از دوران کودکی به تغذیه فرزندان خود اهمیت بدهند زیرا همانطور که پرخوری و چاقی عامل دیابت است، سوءتغذیه در خردسالی نیز، دیابت در بزرگسالی را به دنبال دارد.

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.