تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
کد خبر : 10267

سند ۶۷۷۲ هزار هکتار از اراضی ملی عسلویه به نام دولت صادر شد

سند ۶۷۷۲ هزار هکتار از اراضی ملی عسلویه به نام دولت صادر شد

به گزارش ایسنا، محمد رضا بزرگمهر مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر گفت: در یک هفته اخیر برای ۶۷۷۲ هزار هکتار از اراضی ملی این شهرستان سند کاداستری صادر شده است. وی افزود: تاکنون ۱۹۴۶۷ هکتار از اراضی ملی شهرستان منجر به اخذ سند شده که گامی مهم و مؤثر برای پیشگیری از وقوع

به گزارش ایسنا، محمد رضا بزرگمهر مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر گفت: در یک هفته اخیر برای ۶۷۷۲ هزار هکتار از اراضی ملی این شهرستان سند کاداستری صادر شده است.

وی افزود: تاکنون ۱۹۴۶۷ هکتار از اراضی ملی شهرستان منجر به اخذ سند شده که گامی مهم و مؤثر برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین خواری به شمار می‌رود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر تصریح کرد: در مدیریت جدید سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، موضوع کاداستر در سند تحول قضایی مورد توجه قرار گرفت و به آن اولویت داده شد و ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مرتب پیگیر این موضوع است که طرح کاداستر به عنوان یک طرح مهمِ ملی هرچه سریع‌تر به اجرا درآید.

عضو شورای قضایی استان، از جمله مزایای مهم حدنگاری را تشخیص حقوق مردم از حقوق دولت دانست و عنوان کرد: با پیگیری این طرح دیگر نیاز به استعلام نیست که اراضی متعلق به مردم یا منابع طبیعی است و سند وجود دارد.

وی با بیان اینکه افراد سودجو و فرصت طلب و غارتگر انفال دیگر اجازه دست درازی به بیت المال را پیدا نمی‌کنند، افزود: همچنین با کاهش حجم پرونده‌ها در دستگاه قضایی مواجه می‌شویم، زیرا بخش قابل توجهی از پرونده‌ها مربوط به اختلافات ملکی و تصرفات است که بین مردم و منابع طبیعی وجود دارد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.