تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
کد خبر : 29475

سقوط آزاد دوومیدانی ایران در آسیا!

سقوط آزاد دوومیدانی ایران در آسیا!

به گزارش ایسنا، مسابقات دوومیدانی داخل سالن قهرمانی آسیا از ۲۱ تا ۲۳ بهمن به میزبانی قزاقستان برگزار و تیم ایران با هشت ورزشکار به ایران مسابقات اعزام شد که دستاورد آن تنها یک مدال طلا در دوی ۶۰ متر بود. ریحانه مبینی، حمیده اسماعیل‌نژاد، فاطمه محیطی‌زاده و فرزانه فصیحی در بخش زنان و حمیدرضا

به گزارش ایسنا، مسابقات دوومیدانی داخل سالن قهرمانی آسیا از ۲۱ تا ۲۳ بهمن به میزبانی قزاقستان برگزار و تیم ایران با هشت ورزشکار به ایران مسابقات اعزام شد که دستاورد آن تنها یک مدال طلا در دوی ۶۰ متر بود.
ریحانه مبینی، حمیده اسماعیل‌نژاد، فاطمه محیطی‌زاده و فرزانه فصیحی در بخش زنان و حمیدرضا کیا، ارشیا مصدقی، مسعود کامران و جلیل ناصری در بخش مردان نفرات اعزامی تیم ایران بودند که تنها فصیحی در دوی ۶۰ متر مدال طلا به دست آورد.
دوومیدانی ایران در این دوره از مسابقات عملکرد ضعیفی داشت که نشان از حال و روز فعلی این رشته در کشور دارد. این در حالی است که سال آینده بازی‌های آسیایی پیش رو است و کشورهای مختلف با توجه به تعداد زیاد مدال‌های دوومیدانی تلاش می‌کنند با تقویت این رشته جایگاه خود را در رنکینگ مدالی ارتقاء بدهند.
عملکرد دوومیدانی ایران در دهمین دوره مسابقات داخل سالن آسیا به حدی ضعیف است که قابل مقایسه با دوره قبل هم نیست و حکایت از سقوط آزاد این رشته دارد؛ در دور قبل این مسابقات که سال ۲۰۱۸ به میزبانی ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران برگزار شد، تیم ایران ۲۴ مدال شامل ۵ طلا، ۹ نقره و ۱۰ برنز به دست آورد که این بیشترین تعداد مدال بین کشورهای شرکت کننده بود. البته قزاقستان به دلیل کسب دو مدال طلای بیشتر نسبت به ایران جایگاه اول مسابقات را به دست آورد.
۲۴ مدال سال ۲۰۱۸ طی چند سال به یک مدال کاهش پیدا کرده و سوال اساسی این است که چه کسی بر وضعیت ورزش ایران نظارت دارد که چنین رشته پایه‌ای در عرض چند سال باید این همه افت داشته باشد؟ حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان که از مدال‌آوران سابق دوومیدانی است، چگونه با این عملکرد برخورد خواهد کرد؟ چه اقداماتی انجام می‌شود که دوومیدانی در بازی‌های آسیایی چنین نتیجه‌ای به جای نگذارد؟ هاشم صیامی که از سال ۹۹ ریاست این فدراسیون را برعهده گرفته طی چند سال گذشته چه اقدامی انجام داده که دستاورد آن تبدیل ۲۴ مدال رنگارنگ به تنها یک مدال است؟ چرا دوومیدانی ایران باید برای ساکت نگه داشتن احسان حدادی خرج هنگفتی برای او کند و از بسترسازی در زمینه های دیگر غافل شود؟
بررسی چند دوره از این مسابقات نشان می‌دهد که امسال بدترین عملکرد برای دوومیدانی ایران ثبت شده است؛ در مسابقات سال ۲۰۱۶ نیز که به میزبانی قطر برگزار شد ایران با ۱۹ ورزشکار شرکت کرد و ۶ مدال شامل یک طلا، یک نقره و چهار برنز به دست آورد و در سال ۲۰۱۴ نیز با اعزام ۱۱ ورزشکار به دو طلا، یک نقره و دو برنز (مجموع پنج مدال) دست پیدا کرد.
توجه فدراسیون‌های مختلف به ورزشکارانی که روزگاری ستاره بودند و اکنون یا در پایان راه هستند و یا خداحافظی کرده‌اند باعث شده از رده‌های پایه غفلت شود و نوجوان یا جوانی جایگزین نفراتی چون حسن تفتیان، رضا قاسمی، علی ثمری، سپیده توکلی یا الناز کمپانی نشود.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.