تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
کد خبر : 20537

سقف ریالی داروخانه‌ها برداشته شد

سقف ریالی داروخانه‌ها برداشته شد

به گزارش ایسنا، دکتر محمد مهدی ناصحی درباره پرداخت ریالی داروخانه‌ها در طرح دارویاری گفت: تغییر خوبی را سازمان بیمه سلامت برای اجرای بهتر طرح دارویاری انجام داده است. به این صورت که برای اینکه هزینه‌های پرداختی توسط مردم در داروخانه‌ها کاملا ثابت بماند، سقف ریالی داروخانه‌ها را برداشتیم که با افزایش سهم سازمان و

به گزارش ایسنا، دکتر محمد مهدی ناصحی درباره پرداخت ریالی داروخانه‌ها در طرح دارویاری گفت: تغییر خوبی را سازمان بیمه سلامت برای اجرای بهتر طرح دارویاری انجام داده است. به این صورت که برای اینکه هزینه‌های پرداختی توسط مردم در داروخانه‌ها کاملا ثابت بماند، سقف ریالی داروخانه‌ها را برداشتیم که با افزایش سهم سازمان و افزایش مابه‌التفاوت ارزی یا همان یارانه دارو، نسخی با قیمت جدید مشکلی ایجاد نکنند.

وی با بیان اینکه به طور کلی سقف ریالی داروخانه‌ها برداشته شده است، گفت: کلیه نسخی که به داروخانه‌ها می‌رود، می‌تواند از سوی داروخانه‌ها پیچیده و به صورت الکترونیک به سازمان بیمه سلامت ارسال شود و ما هم بدون هیچ کسوری این نسخ را پرداخت می‌کنیم.

ناصحی گفت: پیش از این با مقررات و قوانینی وجود داشته یا به دلیل اعمال مدیریت برای برخی داروخانه‌هایی که مشکلاتی که از نظر قانونی داشتند، سقفی برای برخی داروخانه‌های قرار دادیم، اما در راستای اجرای کامل طرح دارویاری این سقف را برداشتیم تا مردم بتوانند از همه داروخانه‌ها در دریافت دارو استفاده کامل داشته باشند. اعمال نظارت‌ها هم تشدید شده و تقریبا ۷۰ درصد داروخانه‌های کشور را در چند روزی که از طرح می‌گذرد، از سوی کارشناسان بیمه سلامت نظارت کردیم. در عین حال نظارت‌ها از سوی وزارت بهداشت، ‌سازمان بازرسی و سازمان غذا و دارو هم در حال انجام است. خوشبختانه مشکل کم بوده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.