تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
کد خبر : 15794

سفیر عربستان در بیروت، میقاتی را به افطاری دعوت کرد

سفیر عربستان در بیروت، میقاتی را به افطاری دعوت کرد

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، ولید البخاری، سفیر عربستان در بیروت با نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان تماس تلفنی برقرار کرد و در جریان این گفت‌وگوی تلفنی فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را به او تبریک گفت و از وی برای حضور در مراسم افطار در سفارت دعوت به

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، ولید البخاری، سفیر عربستان در بیروت با نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان تماس تلفنی برقرار کرد و در جریان این گفت‌وگوی تلفنی فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را به او تبریک گفت و از وی برای حضور در مراسم افطار در سفارت دعوت به عمل آورد.

سفیر عربستان در بیروت تلاش‌های نخست ‌وزیر لبنان در راستای حفاظت از کشورش در این شرایط سخت و بازگرداندن روابط لبنانی- سعودی به روال عادی خود، تشکر و قدردانی کرد.

ولید البخاری در جریان این تماس تلفنی بر سر تداوم همکاری برادرانه با لبنان تاکید کرد.

وزارت خارجه عربستان و کویت روز پنجشنبه گذشته از بازگشت سفیران خود به لبنان پس از گذشت ماه‌ها از بحران دیپلماتیک خبر دادند که به خاطر اظهارات جورج قرداحی، وزیر اطلاع رسانی سابق لبنان به وجود آمده بود.

پیشتر منابع لبنانی اعلام کردند، عبدالعال سلیمان القناعی، سفیر کویت در لبنان وارد بیروت شد. بعد از وی ولید البخاری نیز وارد بیروت شد.

به دنبال اظهارات جورج قرداحی درباره جنگ یمن بحرانی میان لبنان و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به وجود آمد. بعدا قرداحی برای حل این بحران از سمت خود استعفا کرد.

مقامات لبنانی از بازگشت این سفرا استقبال کردند. کویت ماه ژانویه وزیر خارجه خود را در راستای تلاش‌ها برای حل بحران به لبنان فرستاد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.