تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
کد خبر : 9925

سفیر دولت غنی در روسیه از موضع مسکو در قبال طالبان قدردانی کرد

سفیر دولت غنی در روسیه از موضع مسکو در قبال طالبان قدردانی کرد

به گزارش ایسنا، “سید طیب جواد” سفیر دولت پیشین افغانستان در روسیه در گفتگویی با خبرگزاری تاس گفت: ما از این واقعیت قدردانی می‌کنیم که روسیه به طور واضح به طالبان گفته که آنها باید به وعده‌هایشان در زمینه تشکیل یک دولت فراگیر عمل کنند و مطمئن شوند که گروه‌های تروریستی در این کشور پایگاهی

به گزارش ایسنا، “سید طیب جواد” سفیر دولت پیشین افغانستان در روسیه در گفتگویی با خبرگزاری تاس گفت: ما از این واقعیت قدردانی می‌کنیم که روسیه به طور واضح به طالبان گفته که آنها باید به وعده‌هایشان در زمینه تشکیل یک دولت فراگیر عمل کنند و مطمئن شوند که گروه‌های تروریستی در این کشور پایگاهی نخواهند داشت.

وی افزود: فکر می‌کنم موضع روسیه در این زمینه قاطع است. روسیه با حذف طالبان از فهرست تحریم‌های سازمان ملل موافقت نمی‌کند و در میان کشورهایی قرار نخواهد داشت که به زودی طالبان را به رسمیت بشناسد. این اقدامات مورد استقبال است.

به گفته سفیر دولت پیشین افغانستان در روسیه،‌ تشویق طالبان برای تشکیل یک دولت که همه مردم افغانستان در آن حضور دارند و همچنین برقراری ثبات در منطقه، ضرورت دارد.

وی در ادامه گفت: بحران در افغانستان را نمی‌توان از طریق زور حل و فصل کرد. زمان برای توقف درگیری‌های خونین فرا رسیده و باید راه‌حلی صلح آمیز بیابیم. ما شاهد درگیری‌های مرگبار در افغانستان هستیم و هر روز تعداد زیادی از مردم کشور کشته می‌شوند. زمان برای توقف چنین وضعیتی فرا رسیده است.

این دیپلمات دولت غنی ادامه داد: اگر یک طرف اصرار داشته باشد که اراده خود را از طریق استفاده از سلاح تحمیل کند، طرف دیگر با همان ابزار پاسخ خواهد داد.

۱۵ اوت سال جاری میلادی، پس از خروج نیروهای آمریکایی و خارجی از افغانستان، طالبان کابل را تصرف کرد و اشرف غنی، رئیس جمهوری پیشین افغانستان، از کشور گریخت.

ششم سپتامبر ۲۰۲۱، طالبان پیروزی کامل خود را اعلام کرده و هفتم همان ماه دولت موقت تشکیل داد اما هنوز به صورت رسمی از سوی کشوری به رسمیت شناخته نشده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.