تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
کد خبر : 26230

سرمربی حفاری: اگر دهدار آماده نبود وزنه سنگین نمی‌گرفتم/ تعیین پاداش خلاف نیست

سرمربی حفاری: اگر دهدار آماده نبود وزنه سنگین نمی‌گرفتم/ تعیین پاداش خلاف نیست

فراز رامهرمزی در گفت و گو با ایسنا درباره اینکه چه ضرورتی وجود داشت که رقابت بین رضا دهدار و رسول معتمدی در دسته ۱۰۲ کیلوگرم لیگ برتر سنگین باشد که در نهایت به مصدوم شدن معتمدی در آستانه مسابقات جهانی منجر شد؟ بیان کرد: وزنه‌برداری رشته‌ای است که مقداری آسیب پذیر است و مصدومیت

فراز رامهرمزی در گفت و گو با ایسنا درباره اینکه چه ضرورتی وجود داشت که رقابت بین رضا دهدار و رسول معتمدی در دسته ۱۰۲ کیلوگرم لیگ برتر سنگین باشد که در نهایت به مصدوم شدن معتمدی در آستانه مسابقات جهانی منجر شد؟ بیان کرد: وزنه‌برداری رشته‌ای است که مقداری آسیب پذیر است و مصدومیت هم جزو اتفاقات این رشته است و نمی‌توان کسی را مقصر دانست. نظر شخصی خود من این است که ورزشکار را با توجه به آمادگی که دارد، در رقابت می‌برم و بدانم که وزنه در توانش نیست، او را زیر آن وزنه نمی‌برم.
او در مورد اینکه خود دهدار هم وزنه ۱۷۶ کیلوگرم را نتوانست بزند، گفت: توانایی او خوب بود و اگر رقابت جدی تر بود می‌زد. حتی می‌خواستم حرکت سوم دوضرب هم دیگر نزند، چون اول شدن او قطعی بود اما خودش اصرار داشت که محک بخورد. دهدار از ۹۵ درصد قدرتش استفاده کرد و مشکل خاصی نداشت. در مورد مصطفی جوادی هم چون چند روز قبل مقداری آسیب دیدگی داشت، محتاطانه جلو آمدیم و فشار نیاوردیم. توافق کردیم که سنگین کار نکنیم. حالا دومی هم برایمان رضایت بخش بود و جوادی را در رقابت با کیانوش نبردیم و شاید اگر او را در رقابت می‌بردیم، می توانست اول شود.
رامهرمزی در پاسخ به این پرسش که چرا تصمیمی که برای جوادی گرفته شد، در مورد دسته ۱۰۲ کیلوگرم نگرفتید که در آستانه قهرمانی جهان سنگین کار نکنید؟ تاکید کرد: دهدار آماده بود و آسیب دیدگی نداشت. نسبت به سالهای قبل یک وزن بالاتر آمده بود و مشکل خاصی نداشت. جهانی مهم است اما لیگ هم اهمیت دارد و ما هم هزینه کرده‌ایم. وقتی ورزشکار توانایی داشته باشد و آماده باشد چرا استفاده نکنیم؟ اگر دهدار آمادگی نداشت، وزنه‌های سبک‌تری می‌گرفتم و با همان ۱۶۱ کیلوگرم در یک ضرب تمام می‌کردیم. اما او آمادگی کامل داشت و ما فقط از ۹۵ درصد آمادگی او استفاده کردیم.
سرمربی تیم وزنه برداری ملی حفاری در پاسخ به این پرسش که گفته شده است برای اول شدن دهدار در دسته ۱۰۲ کیلوگرم لیگ برتر ۵۰ میلیون پاداش نظر گرفته بوده است؟ گفت: چنین چیزی نبود اما اگر هم پاداش بگذاریم خلاف نیست و به نوعی تشویق محسوب می شود. پاداش و تنبیه هم برای هر ورزشکاری هست و خلاف نیست.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.