تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۳:۵۴
کد خبر : 8752

سردار ساسانی: با کمبود متخصصان پدافند غیرعامل در عرصه اجرایی مواجهیم

سردار ساسانی: با کمبود متخصصان پدافند غیرعامل در عرصه اجرایی مواجهیم

به گزارش ایسنا، سردار محسن ساسانی در همایش دانشجویان، دانش آموختگان پدافند غیرعامل با اشاره به اهمیت آموزش در مباحث مربوط به حوزه پدافند غیرعامل اظهار کرد: یکی از موارد مهم در بحث آموزش پدافند غیرعامل، بحث تربیت نیروی انسانی است. چرا که به عنوان یک رکن اصلی و اساسی است و اگر قراراست کاری

به گزارش ایسنا، سردار محسن ساسانی در همایش دانشجویان، دانش آموختگان پدافند غیرعامل با اشاره به اهمیت آموزش در مباحث مربوط به حوزه پدافند غیرعامل اظهار کرد: یکی از موارد مهم در بحث آموزش پدافند غیرعامل، بحث تربیت نیروی انسانی است. چرا که به عنوان یک رکن اصلی و اساسی است و اگر قراراست کاری به خوبی و به دقت و صحت و در زمان مناسب انجام بشود اصلی ترین عنصر این مسئله نیروی انسانی کارآمد، تربیت شده، با دانش و با مهارت  است.

وی ادامه داد: معمولا ما در حوزه مباحث بین رشته‌ای که پدافند غیرعامل هم از جمله مباحث و موضوعات است، در ابتدای امر شاهد یک ضعف عمده در حوزه نیروی انسانی هستیم. واقعیت امر این است که با شروع یک مبحث علمی در حوزه‌هایی این چنینی با فقر استادان شاخص و صاحب دانش روز روبه‌رو هستیم.

ساسانی افزود: پدافند غیرعامل هم از این موضوع مستثنی نیست. اگرچه سالیان متمادی است که آموزش در این حوزه شروع شده و از مقطع تحصیلات تکمیلی و کارشناسی ارشد نخستین دوره های آن شکل گرفت و آغاز شد و سپس با طراحی رشته های مختلف، به مقطع دکتری وارد شده‌ایم.

جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه برای هدایت دانشجویان در همین مقاطع نیازمند استادان مسلط به این دانش بوده‌ایم، تصریح کرد: امروز در حوزه پدافند غیرعامل به یک وضعیت پایداری از نظر منابع درسی و استادان و هادیان دانشجویان تحصیلات تکمیلی رسیده‌ایم که البته هنوز جای کار وجود دارد. بنابراین تربیت نیروی متخصص نکته‌ای کلیدی است که خواهش من این است، کسانی که مسئولیتی در  این زمینه دارند در این زمینه تلاشی جدی داشته باشند. سازمان پدافند غیرعامل کشور در همه زمینه ها در این حوزه، در جهت پشتیبانی و حمایت تلاش حداکثری را خواهد داشت و پا به پای آموزش، تعلیم و تربیت نیروی انسانی متخصص در این زمینه خواهد بود.

ساسانی یادآور شد: ما همانطور که طراحی دوره‌ها، تدوین سرفصل‌ها و منابع آموزش و تربیت دانشجو را با کمترین امکانات آغاز کرده‌ایم از این به بعد هم ادامه خواهیم داد و با همکاری شما به قله‌های موفقیت خواهیم رسید.

وی ادامه داد: چون سازمان پدافند غیرعامل کشور با دستگاه‌های اجرایی سرو کار دارد، کاملا کمبود افراد متخصص در زمینه پدافندغیرعامل را احساس می‌کند و همین خلا سبب می‌شود تا با ما برای توضیح و توجیه مفاهیم پدافند غیرعامل تلاش، انرژی و زمان زیادی را به کار بگیریم. این کمبود کارشناسان و متخصصان در زمینه مباحث پدافند غیرعامل از طریق همین مراکز آموزشی مرتفع می شود. این موضوع زمانی اهمیت خود را نشان می دهد که شاهد تهدیدات دانش پایه، فناوری پایه و به صورت ترکیبی هستیم که زیرساخت‌ها و دارایی‌های حیاتی ما را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.