تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰
کد خبر : 26165

سرتان را در مقابل مشکلات بالا بگیرید

سرتان را در مقابل مشکلات بالا بگیرید

اگر روزی بخاطر بی پولی از ادامه ی زندگی خسته شدید و سرتان را به حالت تاسف پایین گرفتید بدانید راه را اشتباه رفته اید و در همان لحظه سرتان را بالا بگیرید و باور کنید می توانید موفق شوید من هم در این شرایط تصمیم گرفتم تا در حوزه ی روغن های گیاهی فعالیت

اگر روزی بخاطر بی پولی از ادامه ی زندگی خسته شدید و سرتان را به حالت تاسف پایین گرفتید بدانید راه را اشتباه رفته اید و در همان لحظه سرتان را بالا بگیرید و باور کنید می توانید موفق شوید من هم در این شرایط تصمیم گرفتم تا در حوزه ی روغن های گیاهی فعالیت کنم که در ادامه بیشتر بخوانید.

روغن هسته انگور

نگهداری روغن هسته ی انگور باید در مکانهای تاریک و خنک مثل یخچال باشد. هنگام خرید روغن هسته انگور باید بدانید که روغن را برای چه چیزی می خواهید استفاده کنید زیرا بعضی از محصولات روغن هسته انگور به عنوان خوراکی و بعضی دیگر به عنوان محصولات آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرند به همین خاطر باید روغن مخصوص برای نیازتان را تهیه کنید. روغن هسته انگور طعم و عطر خاصی ندارد و در پخت ‌و پز به‌ راحتی می‌ توان از آن استفاده کرد زیرا تحمل بالایی در برابر حرارت دارد و همچنین هنگام پختن غذا هیچ بو و طعم بدی به غذا نمی‌ دهد.

بعد از میوه ی موز انگور یکی از میوه های پر کالری می باشد که در رنگهای سبز و سیاه و قرمز می باشند که گونه های انگور قرمز را به نام انگور شیراز می شناسند. از هسته انواع انگورها می توان روغن استخراج کرد که این روغن در بسیاری از موارد کاربرد دارد و فواید بی نظیری دارد.

روغن

این روغن به دلیل داشتن نقطه دود بالا یکی از مناسب ترین روغن ها است چون در دمای مشخصی شروع به تجزیه شدن می کند و اسیدهای چرب موجود در آن به ترانس تبدیل می‌شوند بنابراین در مصرف این روغن باید احتیاط کرد البته دمای بیشتر از ۲۳۰ درجه سانتیگراد یا همان نقطه دود مدنظر است.

در هر ۱۰۰ گرم دانه سویای حدود ۵۸ درصد چربی وجود دارد که تنها ۲۳ گرم آن از نوع اشباع است و بقیه آن را اسید چرب غیر اشباع تشکیل می دهد که اغلب شامل اسید لینولئیک و اولئیک می باشند که از اسیدهای چرب بسیار مفید برای سلامت قلب به شمار می روند.

این روغن به خصوص سلامت قلب و عروق را تضمین می‌کند و از گرفتگی عروق در نتیجه تجمع رسوبات جلوگیری می نماید همچنین ویتامین های موجود در این روغن بسیار زیاد هستند که ویتامین K و A از جمله آنها بوده و هر یک از آنها برای بدن بسیار ضروری هستند.

روغن نارگیل

طبق مطالعات انجام شده روغن نارگیل دارای منبع غنی از تری گلیسیرید متوسط می باشد که برای سلامتی بدن و کاهش وزن بسیار توصیه می شود. تری گلیسیرید در سوزاندن کالری نقش بسزایی دارد اما به خاطر داشته باشید که مصرف بیش از حد و اندازه روغن نارگیل باعث افزایش تعداد کالری شده و نتیجه ی عکس خواهد داد. ۲_ به عنوان یک منبع انرژی سریع یاد می شود. تری گلیسیریدهای متوسط مستقیم به سمت کبد شخص حرکت می کنند و در آن قسمت به یک منبع انرژی سریع تبدیل می شوند به همین علت است که روغن اصل نارگیل به ورزشکاران نیز توصیه می شود. تری گلیسیرید متوسط در محصولات غذایی ورزشکاران که نیاز به یک منبع انرژی دارند به خوبی یافت می شود. ۳_ باعث کاهش گرسنگی می شود. روغن نارگیل باعث کاهش اشتها شده و این امر باعث می شود تا فرد کمتر به چربیهای مضر روی آورد و به این طریق سلامتی بدن شخص تضمین می شود. ۴_ برای سلامتی پوست شما بسیار مفید است. بسیاری از مردم از روغن نارگیل برای بهبود پوست و زیبایی صورت استفاده می کنند پس حتماً لزومی در خوردن این نوع روغن نیست و می توان از آن به عنوان روغن ماساژ و یا یکی از بهترین مواد اولیه های صنعت آرایشی و بهداشتی نام برد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.