تاریخ انتشار : جمعه ۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳
کد خبر : 29693

ساخت و تکمیل ۳۹۰۰ مرکز بهداشت در قالب پزشکی خانواده؛ در دستور کار وزارت بهداشت

ساخت و تکمیل ۳۹۰۰ مرکز بهداشت در قالب پزشکی خانواده؛ در دستور کار وزارت بهداشت

به گزارش ایسنا، دکتر بهروز رحیمی در اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور که در مجتمع شهدای سلامت مشهد مقدس برگزار شد، اظهارکرد: همه ما به دنبال تقویت و کارآمدسازی شبکه‌های بهداشتی و درمانی برای افزایش تاب آوری هستیم و پزشکی خانواده نیز فرصت مناسبی را برای تحقق این امر فراهم می‌کند

به گزارش ایسنا، دکتر بهروز رحیمی در اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور که در مجتمع شهدای سلامت مشهد مقدس برگزار شد، اظهارکرد: همه ما به دنبال تقویت و کارآمدسازی شبکه‌های بهداشتی و درمانی برای افزایش تاب آوری هستیم و پزشکی خانواده نیز فرصت مناسبی را برای تحقق این امر فراهم می‌کند که مورد تاکید مقام معظم رهبری، مسئولان کشور، وزیر بهداشت و برنامه های توسعه ۵ ساله است.  
وی افزود: در برنامه سوم توسعه بر اجرای پزشکی خانواده تاکید شده و هزینه‌های سلامت سهم بزرگی را دارد و از تولید ناخالص ملی، حدود ۶ تا ۸ درصد به حوزه سلامت اختصاص می‌یابد. اجرای نظام شبکه بهداشت با موفقیت‌های زیادی روبرو بوده و مورد تقدیر سازمان بهداشت جهانی نیز قرار گرفته است.  
معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: پیش بینی اعتبارات مورد نیاز اجرای پزشکی خانواده و نظام ارجاع الکترونیک با کارشناسی و هماهنگی معاونت های بهداشت و درمان وزارت بهداشت به دقت انجام شده است.
رحیمی گفت: طرح پزشکی خانواده و نظام ارجاع، در ابعاد ملی و سراسری مهم است و صرفا محدود به وزارت بهداشت نیست و نیاز به حمایت‌های گسترده خارج از مجموعه وزارت بهداشت در ابعاد مختلف دارد.
بنابر اعلام وبدا، رحیمی در پایان گفت: ساخت و تکمیل سه هزار و ۹۰۶ مرکز بهداشتی در قالب طرح پزشکی خانواده در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد. همچنین مشوق های مالی برای مردم در اجرای پزشکی خانواده و نظام ارجاع در سطوح یک، دو، سه و خدمات دارویی و پاراکلینیکی در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.