تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴
کد خبر : 20868

زورگیری زیاد نشده؛ شیوه آن تغییر کرده/ دستگیری بیش از ۵۰۰ مجرم و ۱۴ بدهکار بانکی در تهران

زورگیری زیاد نشده؛ شیوه آن تغییر کرده/ دستگیری بیش از ۵۰۰ مجرم و ۱۴ بدهکار بانکی در تهران

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی در اجرای سومین مرحله از طرح کاشف در سال‌جاری که پیش از ظهر امروز در مقر پلیس آگاهی تهران برگزار شد، گفت: مرحله جدیدی از طرح کاشف در سال جاری توسط همکاران من در پلیس آگاهی و پلیس امنیت اقتصادی به مرحله اجرا درآمد. آنچه که امروز در این

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی در اجرای سومین مرحله از طرح کاشف در سال‌جاری که پیش از ظهر امروز در مقر پلیس آگاهی تهران برگزار شد، گفت: مرحله جدیدی از طرح کاشف در سال جاری توسط همکاران من در پلیس آگاهی و پلیس امنیت اقتصادی به مرحله اجرا درآمد. آنچه که امروز در این محل به نمایش گذاشته شده گوشه‌ای از اقدامات همکاران من است که پس از چندین روز انجام کار اطلاعاتی و شناسایی انجام شده است.

وی با بیان اینکه در این مرحله از طرح ماموران پلیس آگاهی ۳۵۲ نفر از مجرمان حرفه‌ای پایتخت شامل سارقان، جاعلان، کلاهبرداران، سارقان خودرو، زورگیران، گوشی‌قاپان، قاتلان و … را دستگیر کردند؛ گفت: ۲۳۵ نفر از این افراد، سابقه‌دار هستند. همچنین در اجرای این طرح ۷۶ باند سارق منزل، کیف‌قاپ، موبایل قاپ و … نیز منهدم شد. ۱۷۰۰ فقره سرقت مختلف نیز کشف و مقادیر از اقلام مسروقه نیز از سارقان کشف و ضبط شده که به مالباختگان تحویل داده می‌شود.

کشف بیش از دو میلیون و ۲۲۵ هزار قلم کالای قاچاق

رحیمی به عملکرد پلیس امنیت اقتصادی نیز اشاره کرد و گفت: پلیس امنیت اقتصادی ماموریت‌های خود در این طرح را حول دو بخش عمده اجرا کرده است. بخش اول مربوط به مبارزه با قاچاق کالا بود که در این راستا ۱۴۸ پرونده تشکیل شده و ۱۷۱ نفر به اتهام جرائم مرتبط با حمل و توزیع کالای قاچاق شناسایی و دستگیر شدند. همچنین دو میلیون و ۲۲۵ هزار قلم انواع کالای قاچاق نیز کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ اضافه کرد:‌ همچنین طی این مدت  ۶۴۸ هزار لیتر فرآورده نفتی قاچاق در این طرح کشف و ضبط شد و ۴۱ دستگاه خودرو شوتی که از آن برای حمل کالای قاچاق استفاده شده بود نیز توقیف و ضبظ شد.

رحیمی با بیان اینکه  ۳۷ نفر که فرار مالیاتی به ارزش ۹۰۰ میلیارد تومان داشتند دستگیر شدند، گفت: دستگیری ۱۱ دلال ارزی به همراه بالغ بر یک میلیارد تومان ارز، بازداشت هفت نفر از سوءاستفاده کنندگان از ارزهای مسافرتی و ۱۴ محکوم متواری و بدهکار بانکی نیز از دیگر دستاوردهای این طرح است.

زورگیری زیاد نشده؛ شیوه آن تغییر کرده

وی در پاسخ به پرسشی درباره تغییر شیوه موبایل‌قاپی‌ها نیز گفت: طبیعتا سارقان مانند سایر مجرمان دائما در حال تغییر شیوه سرقت هستند. تعداد زورگیری زیاد نشده اما شیوه‌ها تغییر کرده است. پلیس با هر گونه سرقت در زمان‌های مختلف برخورد می‌کند و از لحظه‌ای که یک سرقت اتفاق می‌افتد و ما به عنوان پلیس مطلع می‌شویم با آن برخورد می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.