تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۴:۳۴
کد خبر : 16038

زنده نگه‌داشتن آرمان فلسطین وظیفه رسانه‌های اسلامی است؛ از غرب انتظاری نیست

زنده نگه‌داشتن آرمان فلسطین وظیفه رسانه‌های اسلامی است؛ از غرب انتظاری نیست

حسن لاسجردی، در گفت وگو با ایسنا در واکنش به این موضوع که چرا در رسانه ها به موضوع جنایت های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین توجه چندانی نمی شود و این توجه فقط معطوف به برخی از روزهای خاص مثل روز قدس است، تصریح کرد: اقدام امام خمینی (ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه

حسن لاسجردی، در گفت وگو با ایسنا در واکنش به این موضوع که چرا در رسانه ها به موضوع جنایت های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین توجه چندانی نمی شود و این توجه فقط معطوف به برخی از روزهای خاص مثل روز قدس است، تصریح کرد: اقدام امام خمینی (ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان یک اقدام نمادین و سمبلیک برای زنده نگه داشتن آرمان فلسطین بود و امام راحل با این نامگذاری خواستند که توجهات را به این موضوع جلب کنند و بر این موضوع تأکید داشته باشند که آرمان فلسطین مسئله اول جهان اسلام و هر روزه آن است.

وی با اشاره به توجه ویژه رسانه ها به موضوع اوکراین و عدم توجه آنچنانی به مسئله فلسطین گفت: علت این موضوع این است که بسیاری از رسانه های موثر و تأثیرگذار در فضای ذهنی غرب فعالیت می کنند و این وظیفه رسانه های اسلامی و عربی است که آرمان فلسطین را زنده نگه دارند. البته در این زمینه شیوه خبردهی و خبر رسانی نیز بسیار مهم است و فقط نباید به ارائه آمار و ارقام در ارتباط با جنایات رژیم صهیونیستی بسنده کرد بلکه باید در این زمینه بینش سازی کرد چرا که صرف دادن آمار و ارقام ذهن مخاطب را به یک ذهن خطی تبدیل می کند. در این چارچوب ما برای زنده نگه داشتن آرمان فلسطین و حرکت در این مسیر باید ابتکارات نویی در مدل خبررسانی مان ایجاد کنیم. این خبررسانی باید همراه با تجزیه و تحلیل باشد تا افکار عمومی به بینشی مناسب در این زمینه دست پیدا کند.

لاسجردی ادامه داد: از سوی دیگر در رقابت های رسانه‌ای جهان در حال حاضر، پیدا کردن بلوک خبری جهت همکاری، سخت شده و اکنون که روابط ما با قطر روابط مناسبی است ما می توانیم با شبکه الجزیره که رسانه پرمخاطبی است همکاری خوبی در موضوع فلسطین داشته باشیم و در این راستا مناسب است که مدیران مسئول در بخش های مختلف با رایزنی و تعامل بتوانند این مسئله را عملیاتی کنند.

وی همچنین در مورد تأثیر عادی سازی روابط برخی از کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی بر توجه به مسئله فلسطین و زنده نگه داشتن آرمان آن تصریح کرد: عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با برخی از کشورهای عربی باعث شده که این کشورها دچار لطافت سیاسی شوند و در مورد جنایت هایی که این رژیم انجام می دهد به خاطر مسائل سیاسی، مواضع محکمی نگیرند و به سمت اتخاذ مواضعی نرم حرکت کنند.

لاسجردی  ادامه داد: در حال حاضر بین کشورهای منطقه چالش های اعتقادی وجود دارد و این چالش های اعتقادی باعث شده که آن ها نتوانند بر روی مسئله مشترکی چون مسئله فلسطین با یکدیگر همکاری کنند. باید به این موضوع توجه داشت که چالش های ایدئولوژیک بین کشورهای منطقه بر روی همکاری آن ها با یکدیگر اثر می گذارد و باعث می شود که آن ها از موضوع اصلی همچون مسئله فلسطین دور باشند و رویکردهای منطقه ای متفاوتی اتخاذ کنند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه تأکید کرد: امیدواریم که دولت سیزدهم براساس سیاست متوازنی که بر آن تأکید کرده چالش هایی که بین ایران و عربستان وجود دارد را حل کند و براساس حل این چالش ها ما می توانیم با استفاده از ظرفیت‌های منطقه ای فرصت سازی مناسبی برای پرداختن به مسائلی چون مسئله فلسطین داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.