تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۳
کد خبر : 7255

زمین‌لرزه ۳۰ میلیارد ریال به آبزی‌پروری اندیکا خسارت زد

زمین‌لرزه ۳۰ میلیارد ریال به آبزی‌پروری اندیکا خسارت زد

فتح الله ابوعلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری هفته گذشته، مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان را لرزاند که خسارت‌های زیادی را به آبزی‌پروری شهرستان اندیکا وارد کرد. وی افزود: طبق ارزیابی‌های به‌عمل‌آمده به ۵ مزرعه در مجتمع پرورش ماهیان سردابی سوسن و سرخاب واقع در روستای سربازار شهرستان

فتح الله ابوعلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری هفته گذشته، مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان را لرزاند که خسارت‌های زیادی را به آبزی‌پروری شهرستان اندیکا وارد کرد.

وی افزود: طبق ارزیابی‌های به‌عمل‌آمده به ۵ مزرعه در مجتمع پرورش ماهیان سردابی سوسن و سرخاب واقع در روستای سربازار شهرستان اندیکا خسارت وارد شده است.

مدیرکل شیلات خوزستان ادامه داد: بر اساس گزارش‌ها و مستندات دریافتی، ۱۵ تن ماهی در این مجتمع از بین رفته و خساراتی به دیواره و بدنه ۵۱ استخر بتنی نیز وارد شده است.

ابوعلی، یادآور شد: کل تولیدات شهرستان اندیکا با توجه به اقلیم مناسب عمدتاً شامل ماهیان سردابی است و در سال ۹۹، یک هزار تن ماهی قزل‌آلای رنگین‌کمان از این مجتمع برداشت شد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری این میزان به یک هزار و ۱۰۰ تن رشد داشته باشد.

وی گفت: با توجه به گزارش‌های واصله از شهرستان اندیکا پس از بررسی‌های لازم در اسرع وقت از طریق مدیریت بحران استان خسارت آبزی پروان پیگیری و جبران خواهد شد.

منبع : مهر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.