تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۷
کد خبر : 7302

رقابت ۲ هزار و ۶۹ نفر در آزمون وکلای قوه قضائیه استان اردبیل

رقابت ۲ هزار و ۶۹ نفر در آزمون وکلای قوه قضائیه استان اردبیل

سرتیپ جهانی در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: آزمون امسال در چهار حوزه برگزار می شود که سه حوزه مختص شهرستان پارس آباد است. وی خاطرنشان کرد: در شهرستان پارس آباد و دانشگاه پیام نور 202 نفر، دانشگاه آزاد اسلامی پارس آباد 132 نفر، و آموزش و پرورش پارس آباد نیز 168 نفر داوطلب

سرتیپ جهانی در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: آزمون امسال در چهار حوزه برگزار می شود که سه حوزه مختص شهرستان پارس آباد است.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان پارس آباد و دانشگاه پیام نور 202 نفر، دانشگاه آزاد اسلامی پارس آباد 132 نفر، و آموزش و پرورش پارس آباد نیز 168 نفر داوطلب ورود به حرفه وکالت باهم رقابت می کنند.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان اردبیل افزود: در اردبیل نیز در دانشگاه محقق اردبیلی یک هزار و 567 داوطلب باهم رقابت می کنند تا برترین ها در مرکز وکلای قوه قضائیه اردبیل پذیرش شوند.

جهانی بیان کرد: در مجموع در این آزمون بیش از 2 هزار و 69 نفر باهم رقابت می کنند تا از بین آنها داوطلبانی که بیشترین امتیاز را کسب کنند در آزمون وکلای قوه قضائیه اردبیل پذیرفته شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 543 نفر وکیل و کارآموز در سطح استان اردبیل فعالیت می کنند، گفت: تعداد وکلای مرکز وکلای قوه قضائیه استان اردبیل 259 نفر آقا و 146 نفر خانم است.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان اردبیل تصریح کرد: تعداد کارآموزان این مرکز 89 نفر آقا و 49 نفر خانم هستند که در مرکز وکلای قوه قضائیه استان اردبیل در حال فعالیت می باشند.

جهانی ادامه داد: ما در مرکز وکلای قوه قضائیه استان اردبیل نسبت به ارائه خدمات معاضدتی در دادگاه های عمومی، زندان ها و هچنین سامانه 129 که در مرحله راه اندازی است، به گروه های مختلف اقدام می کنیم.

وی از ارائه خدمات معاضدتی در 14 حوزه قضائی به صورت کشیک و رایگان خبر داد و بیان کرد: در مرکز وکلای قوه قضائیه استان اردبیل ارائه مشاوره ها نیز به صورت رایگان انجام می شود.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان اردبیل گفت: در تعامل و ارتباط با کمیته امداد، بهزیستی، انجمن ام اس، بسیج کارگری و حقوقدانان سعی می کنیم تا خدمات معاضدتی را برای این گروه ها و اقشار جامعه نیز ارائه کنیم.

جهانی به کسب موفقیت اخیر این مرکز اشاره کرد و گفت: در سطح کشور و در حوزه اداری و مالی با کسب بیشترین امتیاز مرکز وکلای قوه قضائیه استان اردبیل توانست جایگاه و رتبه ممتاز را به خود اختصاص دهد.

وی ادامه داد: در آستانه تمدید دفترچه وکلا هستیم که از روز شنبه این برنامه آغاز می شود و در کنار آن 70 نفر از قبول شدگان سال 99 با تشکیل پرونده مورد پذیرش قرار خواهند گرفت.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان اردبیل دیگر خدمات این مرکز را در ایام کرونایی تهیه و توزیع بسته های حمایتی در راستای طرح مواسات اعلام و اظهار کرد: این بسته های حمایتی که با تلاش و کوشش مرکز تهیه شده در بین خانواده های نیازمند و بی بضاعت توزیع شده است.

جهانی به فعالیت های مرکز وکلای قوه قضائیه استان اردبیل اشاره و خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا در این مرکز در خدممت اهالی استان باشیم تا در حد وسع و توان گره گشای مشکلات حقوقی و قضائی مراجعین بوده و با کیفیت مطلوب این خدمات را ارائه کنیم.

آزمون روز جمعه از ساعت 8 صبح آغاز خواهد شد که داوطلبان باید نیم ساعت قبل از آزمون در محل برگزاری آزمون در چهار حوزه پارس آباد و اردبیل حاضر باشند.

انتهای پیام 

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.