تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
کد خبر : 21943

رضا کایالپ بعد از پیروزی بر میرزازاده چه گفت؟

رضا کایالپ بعد از پیروزی بر میرزازاده چه گفت؟

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت نیوز استار ترکیه، در پایان رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در بلگراد صربستان، امین میرزازاده دارنده مدال طلای زیر ۲۳ سال جهان در دیدار نهایی وزن ۱۳۰ کیلوگرم برابر رضا کایالپ دارنده ۴ مدال طلای جهان و 3 نقره و برنز المپیک از ترکیه به روی

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت نیوز استار ترکیه، در پایان رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در بلگراد صربستان، امین میرزازاده دارنده مدال طلای زیر ۲۳ سال جهان در دیدار نهایی وزن ۱۳۰ کیلوگرم برابر رضا کایالپ دارنده ۴ مدال طلای جهان و 3 نقره و برنز المپیک از ترکیه به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه یک بر یک شکست خورد و به مدال نقره جهان بسنده کرد.
رضا کایالپ اولین کشتی‌گیر ترکیه‌ای شد که برای پنجمین بار قهرمان جهان شد. این ورزشکار پیش از این در سالهای ۲۰۱۱، ۲۰۱۵، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ قهرمان جهان شده بود. او همچنین یک نقره و دو مدال برنز المپیک را نیز در کارنامه دارد.
 کایالپ بعد از این قهرمانی گفت: خیلی خوشحالم. همیشه وظیفه خود دانسته‌ام که به بهترین شکل ممکن نماینده کشورم باشم. این بزرگترین آرزوی من است که این پرچم برافراشته شود. خدا را شکر که دوباره موفق شدم.
او در ادامه گفت: من ورزشکاری شدم که بیشترین مدال طلا را در بین کشتی‌گیران ترکیه کسب کرده است.  من می خواهم همیشه قهرمان شوم. هدف بعدی شکستن رکورد قهرمانی اروپا است که الکساندر کارلین دارد و البته کسب طلای المپیک. ان‌شاءالله امیدوارم این اتفاق بیفتد.

سنگین وزن تیم ترکیه با اشاره به اینکه آنها به صورت تیمی نیز قهرمان شدند، گفت: خیلی خوشحالم. من در اولین دوره مسابقات جهانی که در سال ۲۰۰۹ شرکت کردم، به عنوان یک تیم قهرمان شدیم. از سال ۲۰۰۹ تاکنون ۱۰ بار در مسابقات جهانی شرکت کرده ام که برای دومین بار قهرمان شدیم. قهرمان شدن به عنوان یک تیم خیلی مهم است. 
رضا کایالپ که مدال طلا را به دخترش آیورا و همسرش هدیه کرد گفت: همسرم یک هفته است که از من فیلم می گیرد. او در خانه قدم می زند و می گفت “۵”. امیدوارم آنها خیلی هیجان زده نشده باشند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.