تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷
کد خبر : 1440

دیپلمات ارشد ژاپن در سئول به کشور فراخوانده شد

دیپلمات ارشد ژاپن در سئول به کشور فراخوانده شد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری کیودو، هیروهیسا سوما از ژوئیه ۲۰۱۹ به عنوان معاون هیات در سفارت ژاپن در سئول مشغول به کار است. یک روزنامه ژاپنی نیکی شیمبون روز یکشنبه گزارش داد دیپلمات ارشد سفارت ژاپن در سئول به دلیل سخنان تحقیرآمیزش در مورد تلاش های مون جائه این ، رئیس جمهور

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری کیودو، هیروهیسا سوما از ژوئیه ۲۰۱۹ به عنوان معاون هیات در سفارت ژاپن در سئول مشغول به کار است.

یک روزنامه ژاپنی نیکی شیمبون روز یکشنبه گزارش داد دیپلمات ارشد سفارت ژاپن در سئول به دلیل سخنان تحقیرآمیزش در مورد تلاش های مون جائه این ، رئیس جمهور کره جنوبی برای بهبود روابط بین دو کشور به خانه بازگردانده شد.

در سئول ، یک مقام وزارت خارجه گفت که این گزارش صحت دارد. این مقام مسئول از توضیح بیشتر در این مورد خودداری کرد و گفت: “این موضوعی است که دولت ژاپن باید جزئیات خاصی در مورد آن ارائه دهد.”

گفته می شود که سوما هنوز کره جنوبی را ترک نکرده است اما انتظار می رود به زودی به ژاپن بازگردد.

در اواسط ژوئیه، پایگاه جی.تی.بی.سی کره‌جنوبی گزارش داد که سوما در گفتگو با خبرنگاران تلاش‌های دیپلماتیک مون جائه-این، رئیس جمهوری کره‌جنوبی برای بهبود روابط دوجانبه را به رفتارهای منافی عفت تشبیه کرده بود.

پس از آن وزارت خارجه کره جنوبی مراتب اعتراض خود را ابراز داشته و از دولت ژاپن خواست تا گام های “ملموسی” برای جلوگیری از تکرار وقایع مشابه بردارد.

به دنبال آن سفارت ژاپن اعلام کرد، کوئیچی آیبوشی، سفیر ژاپن در کره‌جنوبی معاون خودش را بابت این “صحبت به شدت نامناسب” توبیخ کرده است.

مون جائه-این در نظر داشت تا برای شرکت در مراسم افتتاحیه المپیک توکیو به ژاپن سفر کرده و با یوشیهیده سوگا، نخست وزیر این کشور ملاقات کند. اما با وقوع این حادثه، سئول تاکید کرد که مون جائه-این به توکیو نمیرود.

ژاپن و کره‌جنوبی از دسامبر ۲۰۱۹ که شینزو آبه، نخست وزیر پیشین ژاپن با مون ملاقات کرد، مذاکرات سران برگزار نکرده‌اند. روابط ژاپن – کره‌جنوبی عمدتا به علت مناقشه بر سر غرامت دوران جنگ تیره و تار است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.