تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
کد خبر : 19763

دیلی تلگراف: جانسون در فکر ترک همیشگی عرصه سیاسی است

دیلی تلگراف: جانسون در فکر ترک همیشگی عرصه سیاسی است

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یکی از این منابع به این روزنامه انگلیسی گفت: “او این آخر هفته (شنبه و یکشنبه) را در حالی می‌گذراند که به این موضوع فکر می‌کند. فکر نمی‌کنم هنوز تصمیم قطعی در این مورد گرفته باشد.” همچنین یکی دیگر از منابع نزدیک به نخست وزیر مستعفی انگلیس

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یکی از این منابع به این روزنامه انگلیسی گفت: “او این آخر هفته (شنبه و یکشنبه) را در حالی می‌گذراند که به این موضوع فکر می‌کند. فکر نمی‌کنم هنوز تصمیم قطعی در این مورد گرفته باشد.”

همچنین یکی دیگر از منابع نزدیک به نخست وزیر مستعفی انگلیس گفت که جانسون “در حال ارزیابی است تا ببیند که ما کجا هستیم. او اکنون کنار نمی‌رود، اما این به این معنا نیست که دوباره نامزد خواهد شد”.

به گزارش دیلی تلگراف، جانسون پس از تجربه شکست‌های انتخابات میان دوره‌ای با از دست رفتن کرسی‌های حوزه جنوب حزب محافظه کار، به این نتیجه رسیده است که نمی‌تواند در حوزه انتخابیه خود در آکسبریج و ساوث رایسلیپ اجبار به برگزاری یک انتخابات میان دوره‌ای کند.

این روزنامه به نقل از منابعش اعلام کرد که جانسون در حال تصمیم گیری است که ببیند آیا در مجلس عوام باقی بماند یا مسیر دیگری را انتخاب کند و به سراغ نوشتن و سخنرانی که تا قبل از سال ۲۰۱۶ خودش را به آنها مشغول می‌کرد، برود.

پیشتر دیلی تلگراف گزارش داده بود که جرمی هانت، وزیر بهداشت و امور خارجه سابق انگلیس که در رقابت سال ۲۰۱۹ برابر بوریس جانسون شکست خورد و همچنین ساجد جاوید، یک وزیر بهداشت سابق دیگر انگلیس، اعلام کردند که به رقابت برای جانشین شدن به جای جانسون به عنوان نخست‌وزیر انگلیس می‌پیوندند.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر مستعفی انگلیس و رهبر در حال کناره گیری حزب محافظه‌کار این کشور، از چندی پیش درگیر یک سری رسوایی‌های مبتنی بر نقض مقررات مربوط به مقابله با همه گیری کووید-۱۹ در طول سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ شد و این رسوایی‌ها باعث بالا گرفتن موج درخواست‌ها برای استعفایش شدند. همچنین چند روز قبل هم یک رسوایی دیگر از بابت مطرح شدن انتصاب کریستوفر پینچر، در سمت معاون ناظم پارلمانی ارشد حزب محافظه کار انگلیس گریبان جانسون را گرفت. پینچر کسی است که با چند مورد اتهام سواستفاده جنسی درگیر بوده است.

مجموع این رسوایی‌ها منجر به بروز زنجیره‌ای از استعفاها در داخل دولت شد و جانسون نهایتا تحت این فشارها مجبور به کناره‌گیری از سمت نخست‌وزیری و رهبری حزب محافظه‌کار انگلیس شد. وی تا زمان تعیین نخست وزیر جدید در سمت خود باقی خواهد ماند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.