تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
کد خبر : 19590

دیدارهای مسئولان تونس و کوبا با وزیر خارجه سوریه در الجزایر

دیدارهای مسئولان تونس و کوبا با وزیر خارجه سوریه در الجزایر

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت عربی ۲۱، وزارت خارجه سوریه اعلام کرد، فیصل المقداد، وزیر خارجه این کشور با قیس سعید، رئیس جمهوری تونس در الجزایر در جریان مراسم سالروز استقلال این کشور دیدار کرد. این وزارتخانه همچنین اعلام کرد، قیس سعید از المقداد خواست تا سلام او را به بشار اسد، رئیس

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت عربی ۲۱، وزارت خارجه سوریه اعلام کرد، فیصل المقداد، وزیر خارجه این کشور با قیس سعید، رئیس جمهوری تونس در الجزایر در جریان مراسم سالروز استقلال این کشور دیدار کرد.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد، قیس سعید از المقداد خواست تا سلام او را به بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه برساند.

سعید خطاب به المقداد گفت، دستاوردهایی که ملت سوریه و تونس محقق کرده‌اند مکمل یکدیگر برای تحقق اهداف مشترک مردم دو کشور برادر، هستند.

وزارت خارجه سوریه همچنین اعلام کرد، فیصل المقداد با شماری از وزرای خارجه کشورهای شرکت کننده در مراسم سالروز استقلال الجزایر دیدار کرد و در جریان این دیدارها روابط دوجانبه با این کشورها و تحولات سیاسی منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بررسی قرار گرفت.

در ماه اوت، عثمان الجرندی، وزیر امور خارجه تونس با فیصل المقداد دیدار کرد و این نخستین دیدار بین وزرای خارجه دو کشور از زمان اعلام قطع روابط با دمشق در سال ۲۰۱۲ به شمار می‌رفت.

از سوی دیگر، برونو رودریگز، وزیر خارجه کوبا اعلام کرد که سفرش به الجزایر به مثابه فرصتی برای تداوم تقویت پیوندهای برادرانه و تاریخی بین دو کشور است.

وزیر خارجه کوبا در جریان مشارکت خود در مراسم شصتمین سالروز عید استقلال الجزایر خاطرنشان کرد: ما از مقامات الجزایر به خاطر دعوتشان برای مشارکت در رژه نظامی به مناسبت شصتمین سالروز عید استقلال این کشور تشکر می‌کنیم. این مشارکت بیانگر پیوندهای برادرانه و همبستگی مستحکم میان مردم دو کشور به شمار می‌آید.

در حاشیه این مراسم، وزیر خارجه کوبا همچنین با فیصل المقداد دیدار کرد.

وزیر خارجه کوبا در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: با وزیر خارجه سوریه دیدار کردم و ما در جریان این دیدار بر روابط دوستانه و همبستگی تاریخی میان دو کشور تاکید کردیم. در جریان این دیدار موضوعات مهم و مورد توجه دو کشور را مورد بررسی قرار داده و بر اداره دو کشور برای تداوم تقویت روابط سیاسی تاکید شد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.