تاریخ انتشار : شنبه ۱ آبان ۱۴۰۰ - ۳:۵۹
کد خبر : 7879

دوپینگ گریبان‌گیر رکابزنان برای حضور در انتخابات کمیسیون ورزشکاران

دوپینگ گریبان‌گیر رکابزنان برای حضور در انتخابات کمیسیون ورزشکاران

به گزارش ایسنا، کمیته ملی المپیک اسامی ورزشکاران واجد شرایط برای رای‌دهی و کاندیداتوری انتخابات کمیسیون ورزشکاران را اعلام کرد. با وجود این که دوچرخه سواری، ورزشکاران زیادی دارد تنها پنج نفر واجد شرایط حضور درانتخابات هستند و نکته مهم این  است که دونفر از آن‌ها نیز سال‌هاست دیگر ساکن ایران نیستند و در خارج

به گزارش ایسنا، کمیته ملی المپیک اسامی ورزشکاران واجد شرایط برای رای‌دهی و کاندیداتوری انتخابات کمیسیون ورزشکاران را اعلام کرد. با وجود این که دوچرخه سواری، ورزشکاران زیادی دارد تنها پنج نفر واجد شرایط حضور درانتخابات هستند و نکته مهم این  است که دونفر از آن‌ها نیز سال‌هاست دیگر ساکن ایران نیستند و در خارج از کشور سکونت دارند.

طبق آیین نامه انتخاباتی، دوچرخه سوارانی می‌توانند در این انتخابات حضور داشته باشند که در سه دوره المپیک لندن، ریو و توکیو شرکت کرده باشند یا سه دور قبلی بازی‌های آسیایی جاکارتا، اینچئون و گوانگژو مدال‌آور باشند.

در سه دوره قبلی المپیک، هفت دوچرخه سوار حضور داشتند که چهارنفرشان (امیر زرگری، آروین معظمی گودرزی، قادر میزبانی و سعید صفرزاده) واجد شرایط هستند و سه نفر دیگر به دلیل سابقه محرومیت ناشی از دوپینگ امکان حضور در انتخابات  را نداشتند.

در سه دوره قبلی بازی‌های آسیایی، دوچرخه‌سواری ایران یک طلا، یک نقره و چهار برنز گرفته است که یکی از مدال‌ها تیمی (۳ نفره) بوده است.
مدال نقره را آروین گودرزی کسب کرده بود که از طریق حضور در المپیک واجد شرایط شده بود.

از طریق مدال بازی‌های آسیایی  پنج ورزشکار مدال بازی‌ها را داشتند که تنها محمد دانشور که مدال طلا گرفته بود واجد شرایط شد. بقیه نفرات هم به‌علت سابقه محرومیت نتوانستند وارد انتخابات شوند.

نکته این است که آروین گودرزی و امیر زرگری که واجد شرایط هستند، چند سالی است که در ایران زندگی نمی‌کنند و مشخص نیست امکان حضور در انتخابات را دارند یا اصلا تمایلی به آن دارند یا خیر؟

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.