تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۳:۳۷
کد خبر : 11241

دوپینگ، معضل جدی وزنه‌برداری ایران برای المپیک ۲۰۲۴پاریس

دوپینگ، معضل جدی وزنه‌برداری ایران برای المپیک ۲۰۲۴پاریس

به گزارش ایسنا، وزنه‌برداری جهان در شرایط بحرانی قرار دارد و  هر لحظه خطر حذف از بازی‌های المپیک این رشته را تهدید می کند. از این رو فدراسیون جهانی برای کاهش هرچه بیشتر این خطر، قوانین سخت گیرانه ای را در بحث مبارزه با دوپینگ وضع کرده است. هرگونه دوپینگ می‌تواند منجر به کاهش سهمیه‌ها

به گزارش ایسنا، وزنه‌برداری جهان در شرایط بحرانی قرار دارد و  هر لحظه خطر حذف از بازی‌های المپیک این رشته را تهدید می کند. از این رو فدراسیون جهانی برای کاهش هرچه بیشتر این خطر، قوانین سخت گیرانه ای را در بحث مبارزه با دوپینگ وضع کرده است. هرگونه دوپینگ می‌تواند منجر به کاهش سهمیه‌ها برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس شود و اگر تعداد آنها بیشتر از سه مورد شود، کشور مربوطه حضور در المپیک را از دست می‌دهد.

بنابراین وزنه‌برداری ایران هم ماه‌های بسیار حساسی را پیش رو دارد و باید کنترل دوپینگ را بیشتر کند تا مبادا بر اثر قصور، وزنه برداران ایران شانس حضور در بازی ها را از دست بدهند. از زمانی که بحث مثبت شدن آزمایش یکی از وزنه برداران نوجوان در مسابقات جهانی مطرح شد، نگرانی ها نسبت به این رشته در داخل بیشتر شده است و فدراسیون باید تغییری در استراتژی خود بدهد و بیشتر از قبل مراقب معضل دوپینگ باشد.

کوروش باقری سرمربی اسبق تیم ملی وزنه‌برداری ایران در مورد اینکه فدراسیون وزنه برداری چگونه می تواند بیشتر از قبل با معضل دوپینگ مبارزه کند تا مشکلی برای ایران پیش نیاید، بیان کرد: من فکر می‌کنم وقتی یک ورزشکار موفقیتی کسب می‌کند و کادر فنی، فدراسیون، ارگانها و نهادها این موفقیت را از خود می دانند، زمانی هم که مشکلی به وجود می آید همه آنها دخیل هستند. ما باید به جای مچ گیری، دست‌گیری کنیم و نمی توانیم با پاک کردن صورت مسئله مشکل را حل کنیم. باید بپذیریم که این مسئله سال‌های سال است که وجود دارد و با توجه به جذابیتی که مدال‌آوری دارد خیلی از ورزشکاران عامدانه یا سهوی درگیر این مشکل می‌شوند. 

او ادامه داد: نیاز است هماهنگی بیشتری بین کادر فنی، فدراسیون وزنه‌برداری و فدراسیون پزشکی صورت بگیرد تا این مشکل به حداقل برسد. آنها می توانند ورزشکار را اقناع کنند که بدون دوپینگ هم می توان جلو رفت و قهرمان شد،  باید همکاری و همدلی بیشتری بین کادر فنی، فدراسیون و فدراسیون پزشکی ورزشی وجود داشته باشد تا بتوانیم بدون مشکل و با سهمیه کامل در المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور داشته باشیم.

انتهای پیام 

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.