تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
کد خبر : 9258

دولت و مجلس هنگام تصویب بودجه، به موضوع معیشت کارکنان قوه قضائیه توجه کنند

دولت و مجلس هنگام تصویب بودجه، به موضوع معیشت کارکنان قوه قضائیه توجه کنند

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مصدق در همایش اعضاء شورای حل اختلاف خراسان رضوی که امروز ۲۷ آبان ماه با حضور مسئولان عالی قوه قضاییه و مدیران استانی در سالن ورزشی شهید بهشتی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: تکالیفی که برای قوای سه گانه مطرح شده است، در این زمان بسیار حساس است. ما هم که

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مصدق در همایش اعضاء شورای حل اختلاف خراسان رضوی که امروز ۲۷ آبان ماه با حضور مسئولان عالی قوه قضاییه و مدیران استانی در سالن ورزشی شهید بهشتی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: تکالیفی که برای قوای سه گانه مطرح شده است، در این زمان بسیار حساس است. ما هم که در قوه قضاییه خدمت می‌کنیم،  باید بدانیم که امروز لحظاتی را سپری می‌کنیم که انتظارات مردم از ما بسیار بالا است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر باید بدانیم که برآورده کردن خواسته‌ها و نیازهای مردم نعمتی است که خدا به همه عطا نمی‌کند و این نعمت به عنوان کسانی که مشکلی از مشکلات مردم را حل کند، به من و شما عطا شده است. یکی از کارهای بسیار مهمی که که در قرآن به آن تاکید شده است موضوع  کار شریف شما یعنی صلح و سازش است.

مصدق با بیان اینکه امروز قوه قضاییه به صورت جهادی در حال تلاش است که مشکلات مردم را حل کند، عنوان کرد: یکی از بهترین گزینه‌ها برای حل مشکلات مردم موضوع صلح و سازش است. یک نهاد مهمی تحت عنوان شورای حل اختلاف ایجاد شد که در دوره تحول، اسم این مرکز تحت عنوان مرکز توسعه حل اختلاف ارتقا پیدا کرد. به این ترتیب  که موضوع داوری و میانجگری و  آنچه که در قانون، در حوزه ارتباطات با مردم است، در زیر نظر این مرکز آورده شد. 

وی با بیان اینکه من به عنوان یکی از مسئولین قوه قضاییه از نگاه کردن به چهره کارمند این قوه که دریافتی ماهانه او ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان است، شرمنده هستم، ادامه داد: ما از مجلس محترم به صورت جدی درخواست می‌کنیم  که موضوع معیشت کارکنان قوه قضاییه از جمله اعضاء شورای حل اختلاف و موضوع استخدام کارکنان شورای حل اختلاف را در نظر داشته باشند.

معاون اول قوه قضاییه گفت: من از طرف ریاست قوه قضائیه اطمینان می‌دهم که این قوه مصمم است با استفاده از آنچه که در اختیار دارد، با دولت و مجلس همکاری داشته باشد و برگزاری  جلسات فنی و تخصصی برای حل مشکلات معیشت کارکنان قوه قضائیه در حال انجام است. ولی ما نیز از دولت در تهیه بودجه و از مجلس در تصویب بودجه انتظار داریم که عنایت کنند به موضوع معیشت کارکنان قوه قضائیه و استخدام کارکنان شورای حل اختلاف توجه کنند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.