تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۵
کد خبر : 6692

دمشق: تصمیم تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب، اشتباه و غیرقانونی بود

دمشق: تصمیم تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب، اشتباه و غیرقانونی بود

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ایمن سوسان، معاون وزیر امور خارجه سوریه گفت: هر کاری که سوریه انجام می‌دهد بر اساس اصول آن و درخدمت ملت خود است و برای خوشایند هیچ طرفی نیست. وی ضمن اشاره به وجود ارتباطات اعلام شده و اعلام نشده‌ با سایر کشورها درخصوص توسعه

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ایمن سوسان، معاون وزیر امور خارجه سوریه گفت: هر کاری که سوریه انجام می‌دهد بر اساس اصول آن و درخدمت ملت خود است و برای خوشایند هیچ طرفی نیست.

وی ضمن اشاره به وجود ارتباطات اعلام شده و اعلام نشده‌ با سایر کشورها درخصوص توسعه روابط گفت: تغییر در سطح روابط کشورهای دیگر با سوریه، نشانه جدیدی از تغییر کلی اوضاع و وجود تمایل به ایجاد فضای آرامش در صحنه بین‌المللی است که روی وضعیت منطقه و بین‌المللی و سوریه تأثیرگذار است.

دکتر ایمن سوسان در مصاحبه با شبکه خبری المنار بیان کرد: سوریه از اتحادیه کشورهای عربی خارج نشد تا بخواهد به آن بازگردد؛ تصمیم تعلیق عضویت سوریه، یک اقدام اشتباه و غیرقانونی بود.

معاون وزیر امور خارجه سوریه گفت: این فضای مثبت از زمان دیدار ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و جو بایدن در ژنو در اواسط ماه ژوئن فراهم شده است.

ایمن سوسان گفت: هر تغییری در صحنه به دلیل پیروزی سوریه با کمک متحدانش بر پروژه آمریکایی است که در خدمت منافع اسرائیل بود.

معاون وزیر خارجه سوریه خاطرنشان کرد: برقراری تماس تلفنی رئیس جمهوری سوریه و پادشاه اردن در راستای ارتباطات و دیدارهای مقامات سوری و اردنی در امان و نیویورک و حاکی از وضعیت عادی روابط بین دو کشور برادر است.

او گفت: دموکراسی آمریکایی به معنای تحمیل اراده به دیگران است.

سوسان با بیان اینکه هر گونه بهبود روابط بین کشورهای منطقه، یک مساله مثبت است، خاطر نشان کرد، سوریه آرزو دارد که روابط با کشورهای عربی در بهترین شرایط قرار داشته باشد.

ایمن سوسان تأکید کرد که سوریه در آستانه پیروزی نهایی بر جنگ جهانی قرار دارد که طی ۱۰ سال گذشته در معرض آن بوده است.

وی تأکید کرد: آزادسازی بخش‌های وسیعی از سرزمین‌های سوریه از تروریسم و ​​شکست دادن تروریست‌ها و شکست خوردن پروژه غربی علیه سوریه، یک پیروزی واقعی برای ملت سوریه به شمار می‌رود.

معاون وزیر امور خارجه سوریه گفت: با شکست پروژه آمریکایی، دیگر حضور نظامی آمریکا، سودی برای این کشور ندارد.

ایمن سوسان درباره اشغال بخشی از خاک سوریه توسط ترکیه بر لزوم خروج کامل ترکیه از خاک سوریه تاکید و بیان کرد که این حضور، اشغالگرانه و غیرقانونی است و سوریه براساس کنوانسیون ها و قوانین بین‌المللی حق دارد اراضی خود را آزاد کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.