تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ تیر ۱۴۰۱ - ۴:۳۵
کد خبر : 19497

دلیل افزایش قیمت بازیکنان در ایران مشکل تولید است

دلیل افزایش قیمت بازیکنان در ایران مشکل تولید است

جلال چراغپور در گفت‌وگو با ایسنا، درباره افزایش قیمت بازیکنان فوتبال در ایران اظهار کرد: این مساله با جامعه شناسی، اقتصاد و بازار عرضه و تقاضا رابطه مستقیم دارد. باید همه وجهی را در نظر گرفت. ما در تولید بازیکن و تولید داخلی اشکال داریم. اگر در بحث پایه‌ها بازیکنان بیشتر تولید شود و بازیکنان

جلال چراغپور در گفت‌وگو با ایسنا، درباره افزایش قیمت بازیکنان فوتبال در ایران اظهار کرد: این مساله با جامعه شناسی، اقتصاد و بازار عرضه و تقاضا رابطه مستقیم دارد. باید همه وجهی را در نظر گرفت. ما در تولید بازیکن و تولید داخلی اشکال داریم. اگر در بحث پایه‌ها بازیکنان بیشتر تولید شود و بازیکنان آکادمی‌ها به بزرگسالان و لیگ‌های کشور تزریق شود، وضعیت بهتر از این می‌شود.

او ادامه داد: وقتی بازیکنان تراز اول کم تولید می‌شود، قانون عرضه و تقاضا خودش را نشان می‌دهد. تیم‌ها به بازیکنان کامل نیاز دارند و ایجنت‌ها از همین طریق قیمت بازیکنان را بالا می‌برند. به همین دلیل برخی باشگاه‌ها، باید تلاش کنند با قیمت بیشتر بازیکن مدنظرشان را جذب کنند. هیچ بازیکنی نمی‌گوید 20 میلیارد می‌خواهم. حضور ایجنت‌ها، کمبود بازیکن، طالب بودن در بازار از عوامل افزایش قیمت است.

این کارشناس فوتبال با بیان این‌که ” نباید بگوییم فلان بازیکن چقدر می‌ارزد”، عنوان کرد: اگر به جای یک بازیکن، 10 بازیکن مشابه وجود داشت، قیمت‌ها افزایش پیدا نمی‌کرد. آکادمی‌هایی مثل آژاکس، بایرن مونیخ، دورتموند و منچستر بازیکنان زیادی تولید و از بازیکنان خودشان استفاده می‌کنند. ایجنت‌ها تاثیرگذار هستند و بازیکنان این قیمت‌ها را روی خودشان نمی‌گذارند. ایجنت باتوجه به قرارداد با یک بازیکن سعی می‌کند مثل مزایده چوب کاری می‌کند و قیمت را بالا می‌برد.

او اضافه کرد: سوال اینجاست که این‌ پول‌ها از کجا می‌آید؟ چگونه بودجه خرید بازیکن 20 میلیاردی تامین می‌شود. فوتبال ما نه بلیط می‌فروشد، نه درآمد دارد و نه روی پای خودش می‌ایستد. باشگاه‌های خارجی هم سهام دارند، هم فروشگاه دارند و هم بازیکن تولید می‌کنند. پس قابل قیاس با فوتبال ایران نیستند. راهکارش یک روزه و دو روزه نیست و باید بتوانیم بازیکنان امید تولید کنیم. دهه‌هاست مشکل تولید بازیکن داریم و با این شرایط معلوم است بازیکنان گران می‌شوند.

چراغپور ادامه داد: در پایه‌هایمان کسی تجربه‌ کار ندارد و مسئولان بلافاصله بدون تجربه سرپرست فلان باشگاه می‌شوند. باید در این قسمت برنامه ریزی کنیم و اگر مشکل این قسمت حل شود، حداقل می‌توانیم سالی 15 بازیکن خوب تولید کنیم. وقتی می‌نشینیم تا تک مهره‌ها خودشان پیدا شوند، نتیجه افزایش قیمت آن‌ها می‌شود. مشکل در تولید است و اگر تولید به اندازه مصرف باشد، قیمت بازیکنان بالا نمی‌شود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.